Telewizja Republika z ogromnymi wpływami z reklam. Reklamodawcy odchodzili, ale pieniędzy jest dużo więcej

Telewizja Republika ma coraz wyższe wpływy z reklam
Telewizja Republika ma coraz wyższe wpływy z reklam
Źródło zdjęć: © Kadr z programu

09.04.2024 15:59, aktual.: 10.04.2024 15:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Telewizja Republika, od momentu grudniowej rewolucji w TVP, ma się coraz lepiej. I choć oglądalność stacji nieco spada i mówiło się o lawinowym odchodzeniu reklamodawców, to wpływów z reklam jest znacznie więcej niż rok temu o tej samej porze. Wzrost miesiąc do miesiąca też jest zauważalny. O jakich liczbach mowa?

Z danych Nielsen Media wynika, że stacją, która w marcu 2024 r. osiągnęła największe wpływy z reklam, jest Polsat. Choć telewizja rok do roku uzyskała wynik niższy o około pięć mln zł, to i tak jest na szczycie wśród polskich stacji, które utrzymują się głównie z reklam. Polsat zanotował wpływy wielkości ponad 360,1 mln zł (rok temu w marcu - 365,8 mln zł).

Drugie miejsce zajmuje TVN z kwotą 304,5 mln zł. Stacja rok temu zarobiła na reklamach więcej, bo aż 326,1 mln zł. Jedynie te dwie telewizje - Polsat i TVN odnotowały wyniki nieco gorsze od zeszłorocznych. Pozostałe zaliczyły wzrosty - TVP2 ze 185 mln na 196,9 mln, TVP1 ze 164,6 na 167,1, TVN7 z 79,6 na 101,9 mln, TVN24 z 60,8 na 79,9 mln.

Podobna sytuacja jest w Telewizji Republika, która wybiła się po grudniowym przewrocie w TVP. Prawicowi widzowie Telewizji Polskiej właśnie tam znaleźli swoje miejsce - TV Republika jest bowiem bardzo propisowska. Ile zyskała stacja, która z niszowej telewizji zmieniła się w jedną z popularniejszych stacji informacyjnych w Polsce?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Telewizja Republika - ogromny skok oglądalności

Telewizja Republika przed grudniem 2023 r. była kanałem niszowym, który był oglądany przez kilka tys. osób. Gdy w TVP zmieniły się władze, a telewizja publiczna odeszła od propisowskiego profilu, straciła wielu widzów. Ci przeszli albo do TVN24, albo do stacji utożsamianej z obecną opozycją rządową, a więc PiS-em - do Telewizji Republika.

Niewielka stacja zanotowała ogromny skok oglądalności - 5,5 tys. w marcu 2023 r. do 165,6 tys. rok później, ale przejęła nie tylko widzów, a również dziennikarzy. Jej szeregi zasiliły "gwiazdy" TVP - Adrian Klarenbach, Michał Rachoń, Miłosz Kłeczek, Danuta Holecka, a ostatnio Anna Popek.

Telewizja Republika - wzrost wpływów z reklam

Z danych Nielsen Media wynika, że Telewizja Republika w marcu 2024 r. miała wpływy z reklam na poziomie 8,7 mln zł. Rok później nastąpił mocny wzrost do 35,1 mln zł. Porównując sytuację stacji z lutego tego roku, gdy wpływy przekroczyły 25 mln zł, można zauważyć wzrost miesiąc do miesiąca wynoszący 10 mln zł.

Jeszcze niedawno sporo mówiło się o odpływie reklamodawców ze względu na kontrowersyjne treści pojawiające się w stacji, z którymi wiele firm nie chce być kojarzona. Wygląda jednak na to, że kryzys w tej kwestii został zażegnany. Na pewno pomógł wzrost cen.

W 52. odcinku podcastu "Clickbait" rozwiązujemy "Problem trzech ciał" Netfliksa, zachwycamy się "Szogunem" na Disney+ i wspominamy najlepsze seriale 2023 roku nagrodzone na gali Top Seriale 2024. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (237)
Zobacz także