Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
Uruchomiony na YouTube kanał "Otwarta Konserwa" Krzysztofa Ziemca po dwóch tygodniach od startu ma 9,35 tys. subskrybentów. Nie jest to liczba, która robi wrażenie. Były dziennikarz TVP wciąż jest jednak przekonany, że "istnieje popyt na kanał prezentujący konserwatywny, prawicowy punkt widzenia, ale bez zacietrzewienia".
Krzysztof Ziemiec w marcu bieżącego roku oficjalnie rozstał się z TVP. W telewizji publicznej pracował niemal 20 lat. W przeciwieństwie do wielu kolegów i koleżanek z TVP nie przeniósł się do stacji TV Republika. Postanowił prowadzić kanał na YouTube o nazwie "Otwarta Konserwa".
9 maja na kanale YouTube zadebiutował program o nazwie "Otwarta Konserwa", którego pomysłodawcą i gospodarzem jest Krzysztof Ziemiec. "Skąd taka nazwa? ‘Konserwa’ czyli skrót od konserwatyzmu, rozumianego jako wierność prawdzie. Szukamy prawdy niezależnie od tego, jaka jest. ‘Otwarta’, bo jesteśmy otwarci na cały świat, wszystkich gości od lewej do prawej" – powiedział dziennikarz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pierwszym gościem Ziemca był wicemarszałek Sejmu Krzysztof Bosak. Jeden z liderów Konfederacji okazał się idealnym rozmówcą premierowego odcinka "Otwartej konserwy". Rozmowa była kulturalna, rzeczowa, ciekawa – komentowali widzowie programu.
"Powrót w świetnym stylu. Bardzo dobry wywiad. Gratuluję kanałowi wysokiego poziomu, świetnego nagłośnienia i przyjaznej atmosfery. Pan Ziemiec nie przerywa rozmówcy, co jest ogromnym plusem. Tak trzymać!" - chwalili byłego dziennikarza TVP widzowie. Niemal wszystkie komentarze, które znalazły się pod pierwszym odcinkiem "Otwartej konserwy", były pozytywne. Wiele osób gratulowało inicjatywy i profesjonalizmu.
Blisko 10 tys. subskrybentów
Rozmowa z Krzysztofem Bosakiem to na razie największy "przebój" na kanale Krzysztofa Ziemca. Ma ponad 50 tys. wyświetleń. Z pozostałych wywiadów tylko nieliczne przekroczyły próg 10 tys. odtworzeń.
"Dla mnie istotniejsza od wyników oglądalności jest liczba subskrybentów kanału, a ta sięga już blisko 10 tys. Mam nadzieję, że w ciągu miesiąca dobijemy do 30 tys. Istotne, że zbieramy przeważnie pozytywne opinie. Okazuje się, że istnieje popyt na kanał prezentujący konserwatywny, prawicowy punkt widzenia, ale bez zacietrzewienia charakterystycznego dla dziennikarzy zaangażowanych po jednej ze stron osi głównego podziału politycznego w Polsce" – podsumowuje wyniki Ziemiec.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" przestrzegamy przed wyjściem z kina za wcześnie na "Kaskaderze", mówimy, jak (nie)śmieszna jest najnowsza komedia Netfliksa "Bez lukru" oraz jaramy się Eurowizją. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: