Ceny reklam w Telewizji Republika poszły ostro w górę. Co się stało?
Stacja telewizyjna TV Republika postanowiła ponownie zwiększyć ceny swoich usług reklamowych, wprowadzając skok cenowy o ponad 70 procent. Decyzja nastąpiła w okresie, gdy kanał cieszy się zwiększoną oglądalnością, będącą efektem przetasowań kadrowych w konkurencyjnej TVP.
25.02.2024 | aktual.: 07.03.2024 09:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zamiarem Telewizji Republika jest skorzystanie z popularności poprzez aktualizację cennika reklamowego, co oznacza, że emitowanie reklam na ich antenie stanie się znacząco droższe. Informacje o zmianach cen zostały podane przez serwis wirtualnemedia.pl, który przeanalizował najnowsze stawki reklamowe przedstawione przez Polsat Media, brokera czasu reklamowego dla TV Republika.
Zmiany w cenniku dotyczą różnych dni tygodnia i różnych pasm emitowania. Na przykład cena za emisję trzydziestosekundowego spotu w poniedziałki podczas najpopularniejszego bloku reklamowego (przy serwisie informacyjnym "Dzisiaj") wzrośnie o 42,6 proc., osiągając poziom 20,1 tys. zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Podobne podwyżki zostały zaplanowane na inne dni, z największym skokiem cenowym w soboty, gdzie stawka wzrasta o 75 proc. Mimo to, cena za reklamy emitowane w niedzielę przy tym samym programie pozostaje bez zmian, co pokazuje zróżnicowane podejście stacji do wyceny czasu antenowego w zależności od dnia tygodnia.
Telewizja Republika - jakie firmy zakończyły współpracę reklamową ze stacją?
Telewizja Republika boryka się z wyzwaniami związanymi z kontrowersyjnymi wypowiedziami niektórych pracowników lub gości, które spowodowały natychmiastową reakcję i bojkot ze strony reklamodawców. Wypowiedzi dotyczyły między innymi traktowania imigrantów, co spotkało się z krytyką i skargami kierowanymi do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W rezultacie znane marki takie jak IKEA, mBank, Alior Bank, Bank Millennium, Żabka, E.Wedel czy Carrefour Polska zakończyły współpracę z kanałem, co wpłynęło na widoczny spadek liczby emitowanych reklam.
Oprócz bezpośrednich konsekwencji dla stacji wynikających z kontrowersji i utraty reklamodawców, TV Republika stoi przed wyzwaniem zachowania stabilności finansowej w obliczu rosnącej popularności i rekordowej oglądalności.
Grupa medialna Polsat, wspierająca sprzedaż czasu reklamowego dla TV Republika, wprowadziła surowe warunki dla rezygnujących z emisji reklam, co spotkało się z krytyką ze strony niektórych reklamodawców. Mimo to Polsat broni swojej polityki, podkreślając, że każdy ma prawo do anulowania kampanii zgodnie z ustalonymi zasadami, starając się złagodzić napięte sytuacje i kontrowersje.
Ile kosztują reklamy w Telewizji Republika?
W marcu 2024 r. za spot emitowany przy programie "Dzisiaj" trzeba będzie zapłacić:
- we wtorki 18,3 tys. zł (wzrost o 35,6 proc.),
- w środy 18,6 tys. zł (wzrost o 67,6 proc.),
- w czwartki 18 tys. zł (wzrost o 42,9 proc.),
- w piątki 15,6 tys. zł (wzrost o 15,6 proc.),
- w soboty 14,7 tys. zł (wzrost o 75 proc.).
W 50. odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się serialem (!) "Pan i Pani Smith", przeżywamy transformacje aktorskie w "Braciach ze stali" i bierzemy na warsztat… "Netfliksową zdradę". Żeby dowiedzieć się, czym jest, znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: