Czego Polacy najczęściej szukali w Google? Nie tylko rodzime produkcje
Połowa grudnia za pasem, przyszedł więc czas na różnego rodzaju podsumowania przemijającego roku. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się hasła, które Polacy najczęściej wpisywali w pasek wyszukiwarki Google. Jakie seriale najbardziej ciekawiły rodaków?
11.12.2023 | aktual.: 11.12.2023 20:32
W poniedziałek, 11 grudnia na blogu Google Polska ukazało się doroczne podsumowanie fraz, które najszybciej zyskiwały na popularności. To oczywiście miernik zainteresowań i największych problemów Polaków, którymi większość z nas żyła w 2023 r. Obok haseł związanych z polityką lokalną i światową (wyniki wyborów, konflikt izraelsko-palestyński, marsz 4 czerwca, koronacja Karola III), twórcy prześledzili również te odnoszące się do popkultury (memy po wyborach, z Szymonem Hołownią, po debacie wyborczej czy słynnym eurowizyjnym "bejba" Blanki).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Najpopularniejsze seriale w Polsce
W raporcie Google Polska znalazły się też rankingi najchętniej wyszukiwanych seriali. Spośród dziesięciu najpopularniejszych aż połowę stanowią rodzime produkcje. Same tytuły, a zarazem ich przekrój tematyczny jest dość zaskakujący.
Zajmujący czwartą lokatę "Dom pod Dwoma Orłami" dramat historyczny emitowany na antenie TVP1, opowiadający historię tożsamości Dolnego Śląska przez pryzmat wydarzeń rozgrywających się w tytułowym domu i w życiu jego mieszkańców. W pierwszym i jak dotąd jedynym sezonie występują m.in. Karolina Gruszka, Sonia Mietielica, Agnieszka Mandat, Małgorzata Zajączkowska, Aleksandra Konieczna, Jan Frycz i Grzegorz Małecki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dom Pod Dwoma Orłami - od 1 stycznia!
Szóste miejsce zajmuje "Dziewczyna i kosmonauta" Bartosza Prokopowicza ("Narzeczony na niby", "Szczęścia chodzą parami"). Produkcja Netfliksa opowiada o powrocie astronauty po 30 latach nieobecności, który rozpala na nowo dawną miłość i wzbudza zainteresowanie korporacji pragnącej odkryć, dlaczego w ogóle się nie postarzał. W sześcioodcinkowym serialu występują m.in. Magdalena Cielecka, Andrzej Chyra, Jędrzej Hycnar, Vanessa Aleksander, Magdalena Boczarska i Grzegorz Damięcki.
Dopiero na siódmej lokacie znajduje się bijący rekordy popularności "Dewajtis", emitowany w telewizyjnej "jedynce" w każdy niedzielny wieczór. Oparty na jednej z najbardziej znanych powieści obyczajowych Marii Rodziewiczówny, napisanej w 1889 r., traktuje – jak czytamy w oficjalnym opisie VOD – o miłości, honorze i rodzinie, które to tematy splatają się z losami zaściankowo-dworskiej społeczności odmienionej przez powstanie styczniowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dziewczyna i kosmonauta I Oficjalny zwiastun I Netflix
Ósme miejsce przysługuje "Infamii" Anny Maliszewskiej ("Tata") i Kuby Czekaja ("Baby Bump") skupiającej się na 17-latce o romskich korzeniach, która – balansując między surowymi zasadami rodziców i presją ze strony rówieśników – marzy o karierze hip-hopowej. Ośmioodcinkową serię z Zofią Jastrzębską można znaleźć na Netfliksie.
Zestawienie zamyka natomiast "Warszawianka" Jacka Borcucha ("Wszystko, co kocham", "Słodki koniec dnia"), pierwsza polska produkcja SkyShowtime. Seria prezentuje tragikomiczne przygody 40-letniego playboya (w tej roli Borys Szyc), ulubieńca wszystkich i miejskiej legendy, który walczy nieustająco z rzeczywistością, próbując uchwycić sens własnego istnienia we współczesnym świecie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Warszawianka | Official Trailer | SkyShowtime
Światowe hity ulubieńcami Polaków
Polski nie ominęły jednak światowe fenomeny popkultury. Na pierwszym miejscu w rankingu znajduje się oczywiście bijący rekordy popularności serial "Wednesday" z Jenną Ortegą, który zadebiutował jeszcze pod koniec ubiegłego roku; obecnie trwają prace nad jego drugą odsłoną. Tuż za nim znajduje się kolejny największy hit tego roku, czyli wybitnie udana ekranizacja gry pod tym samym tytułem: "The Last of Us" z Pedro Pascalem.
Dla subskrybentów Netfliksa znalezienie się w głównej stawce serialu "Ginny & Georgia" pewnie nie będzie zaskoczeniem. Swego czasu tytuł, który zadebiutował na początku roku drugim sezonem, mógł się pochwalić największą oglądalnością na polskiej platformie. Zainteresowaniem cieszył się też osadzony w uniwersum "Gwiezdnych Wojen" "The Mandalorian", którego trzeci sezon ukazał się na Disney+ w marcu tego roku.
"Zakazany owoc" to już z kolei efekt zupełnie innego, widocznego w Polsce od kilku lat zjawiska, a mianowicie niespodziewanemu popytowi na tureckie seriale. Powstająca od 2018 r. melodramatyczna seria, licząca sobie aktualnie sześć sezonów, to opowieść o dwóch siostrach wiodących spokojne życie w ubogiej dzielnicy Stambułu. Wszystko ulega zmianie, gdy poznają wpływowych biznesmenów, którzy wprowadzają je do swojego świata.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o najlepszych (i najgorszych) reklamach świątecznych, wielkich potworach w "Monarchu" na AppleTV+ i szokującym znęcaniu się na ludźmi w "Special Ops: Lioness" na SkyShowtime. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.