Polacy są nim zachwyceni. Oglądają serial Netfliksa do ostatniej minuty

"Ginny & Georgia" - największy przebój I kwartału 2023 roku w Polsce
"Ginny & Georgia" - największy przebój I kwartału 2023 roku w Polsce
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

07.04.2023 08:48, aktual.: 07.04.2023 09:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W pierwszym kwartale 2023 roku bezkonkurencyjnie najpopularniejszym tytułem Netfliksa na świecie był serial "Wednesday". Tymczasem polscy widzowie w tym okresie mieli innego "ulubieńca" – serial "Ginny & Georgia". Popularność obu tytułów świadczy o tym, że największą widownię gromadzą na platformie produkcje o nastolatkach adresowane głównie do młodzieży.

"Wednesday" to jedna z trzech najpopularniejszych produkcji Netfliksa w całej jego historii. W ciągu pierwszych 28 dni serial oglądany był na całym świecie przez 1,23 miliarda godzin. "Ginny & Georgia" sklasyfikowana jest na 14. miejscu. Jej wynik to 505 mln godzin. Rezultat sam w sobie bardzo dobry, jednak ponad dwukrotnie słabszy od "Wednesday". Jak się okazuje, Polska jest jednym z tych nielicznych krajów, w których serial inspirowany "Rodziną Addamsów" nie zdominował rynku.

Jak podają Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym przebojem Netfliksa w Polsce w pierwszym kwartale 2023 roku stała się produkcja "Ginny & Georgia", a dokładnie drugi sezon serialu. Był on oglądany przez 1,67 mln osób (UV – unikalnych użytkowników). W sumie widzowie w naszym kraju poświęcili mu 14,6 mln godzin.

Ginny & Georgia — sezon 2 | Oficjalny zwiastun | Netflix

"Wednesday" zajęła w Polsce drugie miejsce. Oglądało ją 1,6 mln unikalnych użytkowników. Dane Showlabs by PlumResearch przygotowane dla Wirtualnemedia.pl wskazują na jedną ciekawą rzecz. Obiema najpopularniejszymi produkcjami zainteresowała się podobna liczba widzów Netfliksa, jednak ogólny czas im poświęcony świadczy o tym, że wiele osób nie śledziło historii Wednesday do końca. W sumie widzowie oglądali ją bowiem przez 6,4 mln godzin, a więc o ponad dwa razy krócej niż "Ginny & Georgia".

Podium zestawienia najpopularniejszych na polskim rynku produkcji Netfliksa zamyka rodzime reality-show "Love Never Lies: Polska". Jego widownia wyniosła 1,2 mln godzin, zaś czas oglądania sięgnął 5,6 mln godzin. Andrzej Łątka, chief analytics officer w PlumResearch, zwraca uwagę, że w przypadku tego projektu "widzami nie kierowała jedynie ciekawość, ponieważ blisko 80 proc. widzów obejrzała pierwszy sezon do końca".

Poniżej najpopularniejsze w Polsce seriale na platformie Netfliksa w I kwartale 2023 roku (według czasu ich oglądania):

1.      "Ginny & Georgia" Sezon 2 (USA) – 14,6 mln godzin.

2.      "Wednesday" Sezon 1 (USA) – 6,4 mln godzin.

3.      "Love Never Lies: Polska" Sezon 1 (POLSKA) – 5,6 mln godzin.

4.      "Outer Banks" Sezon 3 (USA) – 5,3 mln godzin.

5.      "Ginny & Georgia" Sezon 1 (USA) – 5,2 mln godzin.

6.      "Ty" Sezon 4 (USA) – 4,8 mln godzin.

7.      "Chwała" Sezon 1 (Korea) – 3,9 mln godzin.

8.      "Nocny agent" Sezon 1 (USA) – 3,9 mln godzin (premiera 23 marca!)

9.      "Wikingowie: Valhalla" Sezon 2 (USA) – 3,2 mln godzin

10.  "Kalejdoskop" Sezon 1 (USA) – 3,1 mln godzin.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" szkalujemy "Johna Wicka 4", wychwalamy "Sukcesję" i zastanawiamy się, gdzie zniknął Jim Carrey (i co, do cholery, wywinął tym razem?). Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow