Trwa ładowanie...

Tym TVP przyciąga widzów. Słupki rosną, choć nie "Wiadomościom"

TVP ma powody do zadowolenia. Jak wynika z najnowszych danych publiczna stacja była liderem oglądalności w pierwszej połowie 2021 roku. Słupki oglądalności podbijają przede wszystkim transmitowane na antenach TVP wydarzenia sportowe i najpopularniejszy wśród Polaków program informacyjny. Jaki?

Share
Danuta Holecka jest jedną z twarzy "Wiadomości" TVP
Danuta Holecka jest jedną z twarzy "Wiadomości" TVPŹródło: AKPA
d2k87qd

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualne Media, minione półrocze Telewizja Polska kończy na pozycji lidera. Telewizyjna Jedynka nie tylko była najczęściej wybieranym przez widzów kanałem, ale w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku poprawiła swój wynik (średni dobowy udział w rynku wzrósł z 9,68 proc. do 10,11 proc.). Na podium, tuż za Polsatem, uplasowała się też TVP2, spychając TVN z trzeciego miejsca. Ta ostatnia stacja wciąż zachowuje jednak pozycję lidera w grupie komercyjnej, czyli wśród widzów w przedziale wiekowym 16-49.

Patrząc na hity TVP, które w analizowanym okresie przyciągnęły przed telewizory największą widownię, jasno widać, w czym tkwi źródło sukcesu nadawcy.

Rafał Brzozowski – od uczestnika "The Voice" po czołową gwiazdę TVP

Rekordy oglądalności pobiły przede wszystkim transmitowane przez TVP wydarzenia sportowe - mecze polskiej reprezentacji na Euro 2020 czy Turniej Czterech Skoczni. Niedawne spotkanie Polski i Szwecji na arenie w Petersburgu oglądało w TVP1 aż 7,87 mln widzów. Nieco mniej, bo 6,95 mln śledziło pojedynek biało-czerwonych z Hiszpanią.

Wśród rekordowych audycji minionego półrocza znalazło się też wydanie "Teleexpressu" z 6 stycznia nadawane w przerwie Turnieju Czterech Skoczni. Na fali popularności konkursu informacyjny program Jedynki obejrzało przy okazji 5,57 mln widzów.

d2k87qd

Jak pokazują zresztą inne badania dotyczące popularności serwisów informacyjnych w czerwcu, "Teleexpress" był najchętniej oglądanym programem w swojej kategorii. Średnio oglądało go 2,07 mln widzów, choć w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku ubyło mu widzów (spadek o 145 tys. oglądających).

Tuż za nim uplasowały się "Wiadomości" TVP, którym także spadła widownia i to najbardziej spośród wszystkich programów informacyjnych. Prowadzony m.in. przez Danutę Holecką program stracił aż 601 tys. widzów.

Podium zamykają "Fakty" TVN, którym w porównaniu do czerwca 2020 roku ubyło prawie tyle samo widzów (591 tys.), co "Wiadomościom". Program informacyjny TVN pozostał jednak liderem w grupie komercyjnej.

Prezes TVP Jacek Kurski AKPA
Źródło: AKPA
d2k87qd

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2k87qd
d2k87qd