TVN24 liderem oglądalności w styczniu. TV Republika trzyma się mocno
Z danych Nielsena, którymi pochwaliła się na antenie TVN24, wynika, że stacja zostawiła konkurencję daleko w tyle. Bardzo wyraźna jest dysproporcja w oglądalności TV Republika i nowej TVP Info. Nieźle, na tle innych głównych programów informacyjnych, wypada "19.30".
01.02.2024 | aktual.: 01.02.2024 19:51
Wydaje się, że w tej chwili najbardziej zagorzały pojedynek o widza toczy się między TV Republika i TVP Info. Pod koniec ub.r., po nagłej zmianie władz spółki, stacja publiczna pozostawała przez 10 dni wstrzymała nadawanie. Reanimowano ją, ale na blisko trzy tygodnie została odcięta od swej głównej siedziby przy pl. Powstańców Warszawy ze względu na jej okupację przez Michała Adamczyka i jego zwolenników.
TVP Info urządziła się na Woronicza, ma już nową scenografię i zaplecze technologiczne. Merytorycznie uchodzi za zdecydowanie bardziej obiektywną niż w poprzednim wcieleniu, choć trochę mało wyrazistą. Dla niektórych widzów jest wręcz nudnawa.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Miłosz Kłeczek w TV Republika nie zawodzi
Z kolei TV Republika włączyła wyższy bieg. Rzeczywistość na antenie jest czarno-biała, a niektórzy krytycy mówią nieco złośliwie, że to rzeczywistość alternatywna. Stacja inwestuje w byłe gwiazdy TVP, z których część świetnie odnajduje się w konwencji poltycznego show. Głośno było niedawno o Miłoszu Kłeczku, który najpierw zadał politykowi pytanie o Mariusza Kamińskiego, a następnie sam sobie na nie odpowiedział.
Ale taki styl podoba się widzom Republiki, która wyraźnie przywykła do standardów dawnej propisowskiej TVP Info i teraz po prostu zmieniła kanał w telewizorze. Odpływ od bardziej obiektywnego medium publicznego jest wyraźny.
Wahania "19.30"
Na czele rankingu oglądalności stacji informacyjnych w styczniu w grupie ogólnej, według danych Nielsena, znalazła się TVN24 z 7,73 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce zajęła TV Republika (3,52 proc.), dalej Polsat News (2,15 proc.) i poza podium TVP Info (1,52 proc.).
Jeśli chodzi o wyniki trzech najważniejszych programów informacyjnych, to sytuacja jest mniej oczywista. Prowadzą zdecydowanie "Fakty" TVN, ale wicelider zmienia się w zależności od grupy wiekowej. Wśród widzów "4+" drugie miejsce należy do serwisu "19.30" w TVP (15,2 proc.), a trzecie do "Wydarzeń" Polsatu (15 proc). Ale za to w grupie komercyjnej, czyli przedziale wiekowym 20-54, oglądalność "Wydarzeń" skacze do prawie 17 proc., a "19.30" spada do 12 proc.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" znęcamy się nad serialem "Forst" z Borysem Szycem, omawiamy ostatni film Nicolasa Cage'a, a także pochylamy się nad "The Curse" czyli najbardziej niezręczną produkcją ostatnich lat. Możecie nas słuchać na Spotify, Apple Podcasts, YouTube oraz w Audiotece i Open FM.