Trwa ładowanie...

Widzowie kpią z TVP World i Michała Rachonia. Chodzi o akcent i wymowę dziennikarza

W czwartek 18 listopada wystartował nowy kanał TVP World. Swój anglojęzyczny program ma tam też Michał Rachoń. Jednak zdaniem niektórych akcent i wymowa dziennikarza pozostawiają wiele do życzenia.

Share
Dzięki TVP World anglojęzyczny program Michała Rachonia przeżywa drugą młodość
Dzięki TVP World anglojęzyczny program Michała Rachonia przeżywa drugą młodość Źródło: Materiały prasowe
d2a65d3

TVP World to anglojęzyczny kanał informacyjny Telewizji Polskiej. Początkowo miał wystartować 1 stycznia 2022 r., jednak Jacek Kurski zdecydował, że zacznie nadawać od czwartku 18 listopada. Powodem jest hybrydowy atak na Polskę i wojna informacyjna. TVP World ma być więc odpowiedzią na rosyjską i białoruską propagandę.

Kurski nie krył od początku, że założenia TVP World są ambitne. Kanał ma 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę relacjonować wydarzenia z polsko-białoruskiej granicy. W ramówce oprócz aktualnych informacji przewidziane są także publicystyka i rozmowy z ekspertami.

TVP World zaliczyła w pierwszych dniach nadawania kilka wpadek. Kanału nie można oglądać w USA, mimo że to m.in. do widzów z Ameryki i Kanady jest kierowany. Także w Polsce były problemy z jego odbiorem – stream nie działał na niektórych telefonach i komputerach.

ZOBACZ TEŻ: Te programy kochała Polska. Zniknęły z anteny TVP

Z kolei w rozmowie z Wirtualną Polską Ben Stanley, profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, zwrócił uwagę na rażące błędy gramatyczne i literówki.

d2a65d3

Na stronę językową programów TVP World zwracają też uwagę internauci na Twitterze. Chodzi konkretnie o wymowę Michała Rachonia w jego anglojęzycznym programie "Rock Rachon".

"W tej robionej na kolanie parodii Russia Today, TVP World, Rachoń ma swój program po angielsku. Nazywa się 'Rock Rachon' (sam wymawia to jako 'Rak Rakoon')" - pisze dziennikarka Kalina Błażejowska.

Inni twitterowicze nie są już tak delikatni. Piszą m.in., że Michał Rachoń ma akcent jak Borat, jąka się, posługuje się tzw. "pongliszem" i po prostu ciężko się go słucha. Można też znaleźć głosy (także obcojęzycznych użytkowników), że TVP World, choć jest bardzo dobrym pomysłem, to powinna zainwestować w trenerów językowych albo native speakerów.

d2a65d3

Jeden z użytkowników Twittera zwraca też uwagę, że dziennikarz używa dwóch form swojego nazwiska. Normalną, gdy się przedstawia (My name is Michał Rachoń), a potem zniekształconą w nazwie programu (and this is "Rok Rakoon").

Warto też podkreślić, że "Rock Rachon" nie jest niczym nowym. Rachoń prowadzi go od lutego 2021 r. Program nadawany jest w internetowym anglojęzycznym kanale Telewizji Polskiej Poland IN. Odcinki można znaleźć też na YouTubie, jednak patrząc na liczbę wyświetleń, nie cieszą się specjalną popularnością.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość artykułu:
Zależy nam na podnoszeniu jakości naszego dziennikarstwa. Twoja opinia jest dla nas ważna!
d2a65d3

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2a65d3
d2a65d3