Negatywny wizerunek w TVP jest wart miliony. "Wiadomości" na topie

Stali widzowie "Wiadomości" TVP byli w ostatnim miesiącu zasypywani artykułami, notkami i wzmiankami o Donaldzie Tusku, który wrócił do polskiej polityki 3 lipca. Przy czym redakcja Danuty Holeckiej ani razu nie pokazała go w pozytywnym świetle. W innych programach informacyjnych TVP było podobnie.

Donald Tusk jest na ustach wszystkich mediów. "Wiadomości" mówią o nim najczęściej
Donald Tusk jest na ustach wszystkich mediów. "Wiadomości" mówią o nim najczęściej
Źródło zdjęć: © Getty Images

09.08.2021 10:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Donald Tusk nie szanuje kobiet, mówi po niemiecku, unika niewygodnych pytań, chce zdejmować krzyże z miejsc publicznych – to tylko kilka przykładów tematów, które "Wiadomości" poruszały niemal codziennie w głównym wydaniu. Jak wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów przeprowadzonej dla portalu Wirtualnemedia.pl, w okresie od 3.07. do 3.08. "Wiadomości" tylko dwa razy nie mówiły o Tusku. A gdy już mówiły, to dużo i negatywnie.

Okazuje się, że redakcja Danuty Holeckiej przez miesiąc przygotowała aż 78 materiałów (artykułów, wzmianek, notek) na temat szefa PO. 75 z nich miało wydźwięk negatywny, trzy były neutralne. W "Wiadomościach" o Donaldzie Tusku nie padło ani jedno dobre słowo.

Do pieca dorzuciły też redakcje "Panoramy" i "Teleexpressu", które przez miesiąc mówiły o Tusku prawie 50 razy. Prawie zawsze negatywnie, bo w "Panoramie" na 37 materiałów dwa były neutralne.

Dla porównania, "Fakty" TVN mówiły o Tusku 23 razy, z czego pięć razy pozytywnie, a raz negatywnie. Pozostałe materiały Press-Service Monitoring Mediów ocenił jako neutralne. W "Wydarzeniach" Polsatu było podobnie (35 materiałów, większość neutralnych, jeden negatywny).

Press-Service Monitoring Mediów wyliczył też szacunkowy ekwiwalent reklamowy, który "wydano" na Tuska w "Wiadomościach" – 18,81 mln zł. Łącznie za czas antenowy poświęcony szefowi PO we wszystkich programach informacyjnych największych stacji trzeba by zapłacić ponad 32 mln zł.

Komentarze (629)