Trwa ładowanie...

Szykuje się rewolucja. Giganci rynku się połączą?

Takiego obrotu spraw nikt się nie spodziewał. Z nieoficjalnych informacji, które obiegły sieć, wynika, że trwają rozmowy dotyczące połączenia rynkowych gigantów: Warner Bros. Discovery i Paramount Global. To byłaby prawdziwa rewolucja na rynku.

Połączenie Warner Bros. Discovery i Paramount+ to byłaby prawdziwa rewolucja w kiniePołączenie Warner Bros. Discovery i Paramount+ to byłaby prawdziwa rewolucja w kinieŹródło: Materiały prasowe
d3i8mp4
d3i8mp4

Jak czytamy na portalu Axios, dyskusje toczą się ponoć między dyrektorami generalnymi Discovery, w skład którego wchodzą takie kanały jak CNN i HBO, ale też serwisy streamingowe Max i Player, i Paramount Global (Comedy Central, MTV, platforma VOD Paramonut+). Do spotkania Davida Zaslava i Boba Bakisha doszło we wtorek, 19 grudnia 2023 r. w Nowym Jorku.

Co oznaczałaby taka fuzja? To proste: z połączenia dwóch gigantów może powstać tylko kolejny monstrualnych rozmiarów gracz. Scalenie się tych dwóch jednostek oznaczałoby powstanie dominanta z zakresu informacji i rozrywki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Największe hity Netfliksa. Nadal przyciągają przed ekrany

Przeciwwaga dla konkurentów

W całej tej zabawie najważniejsze są oczywiście dochodowe platformy streamingowe. Zintegrowanie ofert niedostępnego jeszcze w Polsce Maxa i Paramount+ miałoby być odpowiedzią na to, jak świetnie radzą sobie NetflixDisney+. Zwłaszcza dla właściciela tego drugiego serwisu synteza byłaby błogosławieństwem. Paramount boryka się ponoć z poważnymi problemami finansowymi wynikającymi z zaciągnięcia ogromnych długów.

d3i8mp4

Warto wspomnieć, że szef Warner Bros. Discovery już w ubiegłym miesiącu informował o nowej strategii wytwórni, polegającej na cięciu kosztów i zmniejszaniu zadłużenia. Jak podaje Filmweb, na ten moment firma wyceniana jest na 29 mld dol., z kolei jej potencjalny wspólnik na zaledwie 10. Być może nie będziemy mieć tu do czynienia z połączeniem, a wchłonięciem mniejszego gracza przez większego.

Przypomnijmy, że w ofercie HBO Max znajdują się m.in. "I tak po prostu" nawiązujący do słynnego "Seksu w wielkim mieście", "Peacemaker" czy polska produkcja "#BringBackAlice". Na Paramount+ znajdziemy z kolei "Yellowstone" czy "Top Gun: Maverick".

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o najlepszych (i najgorszych) reklamach świątecznych, wielkich potworach w "Monarchu" na AppleTV+ i szokującym znęcaniu się nad ludźmi w "Special Ops: Lioness" na SkyShowtime. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3i8mp4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3i8mp4