Ile warte są polskie seriale? Reklamodawcy wycenili popularne produkcje. TVP nie ma sobie równych

Wygląda na to, że TVP nie ma sobie równych, przynajmniej jeśli chodzi o seriale. To za jej produkcje reklamodawcy płacą najwięcej, zostawiając konkurencję daleko w tyle.

Na serialu "M jak miłość" TVP zarabia najwięcej. Stawka za jednorazową reklamę to ok. 55 tys. zł
Na serialu "M jak miłość" TVP zarabia najwięcej. Stawka za jednorazową reklamę to ok. 55 tys. zł
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

07.01.2022 09:21

Popularne telenowele mimo upływu lat mają swoje wierne grono widzów, a w zależności od tego, ilu ich jest, idą za nimi konkretne pieniądze. Dziennik "Fakt" przyjrzał się nowym cennikom reklamowym największych stacji, biorąc pod uwagę stawki towarzyszące popularnym serialom.

Z zestawienia wynika jednoznacznie, że najdroższe produkcje emitowane są na antenach Telewizji Polskiej. Z pośród sześciu seriali branych pod uwagę - TVP, Polsatu i TVN - aż cztery emitowane są w telewizji publicznej. Najdroższy blok reklamowy towarzyszy telenoweli "M jak miłość".

Jak podaje wspomniany tabloid, za jednorazową emisję spotu przy serialu o rodzie Mostowiaków trzeba zapłacić 54,4 tys. zł. Co ciekawe, "M jak miłość" jest nie tylko liderem rankingu, ale i zostawia konkurencję daleko w tyle. Stawki dotyczace kolejnych produkcji plasują się na poziomie 32-34 tys. złotych.

Inne najdroższe seriale to kolejno: "Ojciec Mateusz" (35,6 tys.zł) TVP2, "Pierwsza miłość" (35,4 tys.zł) Polsat, "Barwy szczęścia" (35,2 tys. zł) TVP2, "Na sygnale" (34,2 tys. zł.) TVP1. Zestawienie zamyka telenowela TVN "Na Wspólnej" wyceniona na niewiele ponad 21 tys. zł. Warto zaznaczyć, że stawki za reklamy są powiązane z wynikami oglądalności. "M jak miłość" od lat jest najchętniej oglądanym przez Polaków serialem. Średnia widownia hitu TVP we wrześniu 2021 r. wynosiła 2,98 mln widzów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)