"Dzień dobry TVN" czy "Pytanie na śniadanie"? Widzowie wybrali

Stacje telewizyjne walczą o oglądalność nie tylko programami informacyjnymi. Starają się przyciągnąć widzów również nieco lżejszą tematyką. Od lat sprawdza się więc formuła telewizji śniadaniowej. Która stacja może liczyć na większą liczbę widzów - TVN z "Dzień dobry TVN" czy TVP z "Pytaniem na śniadanie"? Widzowie zdecydowali, co preferują.

"Dzień dobry TVN" od niemal 20 lat walczy z "Pytaniem na śniadanie" o widzów
"Dzień dobry TVN" od niemal 20 lat walczy z "Pytaniem na śniadanie" o widzów
Źródło zdjęć: © Kadr z programu

"Pytanie na śniadanie" to popularny program poranny emitowany przez Telewizję Polską, który zadebiutował na antenie w 2002 r. Jest mieszanką informacji, rozmów, porad i rozrywki. Dzięki temu dostarcza widzom sporo różnorodnych treści, które idealnie nadają się do oglądania przy porannej kawie czy do zerkania jednym okiem podczas wykonywania codziennych obowiązków. Podobnie działa program "Dzień dobry TVN", który można oglądać od 2005 r.

W obu formatach prowadzący, zmieniający się w zależności od dnia tygodnia, zapraszają do studia ekspertów, gwiazdy oraz interesujące osobowości, aby dyskutować na aktualne tematy społeczne, kulturalne, zdrowotne czy lifestyle’owe. Która śniadaniówka może liczyć na wyższą oglądalność?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Marcin Prokop chciał odejść z "Dzień dobry TVN"

"Pytanie na śniadanie" cieszy się dużą popularnością wśród widzów dzięki swojej lekkości i dokładnie z tego samego powodu widzowie włączają "Dzień dobry TVN". Pomiędzy formatami od niemal 20 lat toczy się walka o widzów.

Jaka była oglądalność "Dzień dobry TVN" w kwietniu?

Z danych Nielsen Audience Measurement cytowanych przez Wirtualne Media wynika, że w kwietniu 2024 r. "Dzień dobry TVN" śledziło średnio 351 tys. widzów. To oznacza udział 7,9 proc. w grupie 4+.

Jaką oglądalność w kwietniu miało "Pytanie na śniadanie"?

Kwiecień był dla formatu śniadaniowego TVP bardzo dobrym miesiącem, choć "Pytanie na śniadanie" oglądało mniej osób niż "Dzień dobry TVN". Różnica pomiędzy programami nie była zbyt duża. Magazyn Telewizji Polskiej śledziło bowiem średnio 338 tys. widzów, co oznacza 7,46 proc. udziału w rynku.

"Dzień dobry TVN" czy "Pytanie na śniadanie"? Jest też "Republika, wstajemy"

W tym roku w kwietniu program "Dzień dobry TVN" zajął pozycję lidera wśród programów śniadaniowych. Konkurował nie tylko z "Pytaniem na śniadanie", które znajduje się na drugiej pozycji, z "Nowy dzień z Polsat News" (trzecie miejsce), ale i z nową śniadaniówką Telewizji Republika.

"Republika, wstajemy" można oglądać od kwietnia, jednak program trwa tylko niespełna godzinę i jest namiastką prawdziwej telewizji śniadaniowej, choć można go śledzić od poniedziałku do piątku. Dla porównania "DDTVN" jest emitowany codziennie od 7:45 do 11:30, a "Pytanie na śniadanie" od 7:30 do około 11:15.

Oglądalność programów śniadaniowych leci w dół

Jeśli porównany dane dotyczące oglądalności telewizji śniadaniowych rok do roku, okaże się, że widownia wcześniej chętniej wybierała podobne programy. W kwietniu 2023 r. "DDTVN" śledziło średnio 381 503 widzów - teraz jest to wynik o 30 tys. mniejszy.

Sytuacja "Pytania na śniadanie" po zmianach władz TVP jest jeszcze gorsza. Program ma widownię na poziomie średnio 337 844 oglądających. Rok temu było ich 455 235. Spadek jest więc znaczący, bo wynosi ponad 117 tys. osób. Jedną z przyczyn może być wymiana prowadzących.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" przestrzegamy przed wyjściem z kina za wcześnie na "Kaskaderze", mówimy, jak (nie)śmieszna jest najnowsza komedia Netfliksa "Bez lukru" oraz jaramy się Eurowizją. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Teleshow
pytanie na śniadaniedzień dobry tvnoglądalność

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (34)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.