"Dzień dobry TVN" czy "Pytanie na śniadanie"? Widzowie wybrali
13.05.2024 14:43, aktual.: 13.05.2024 15:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stacje telewizyjne walczą o oglądalność nie tylko programami informacyjnymi. Starają się przyciągnąć widzów również nieco lżejszą tematyką. Od lat sprawdza się więc formuła telewizji śniadaniowej. Która stacja może liczyć na większą liczbę widzów - TVN z "Dzień dobry TVN" czy TVP z "Pytaniem na śniadanie"? Widzowie zdecydowali, co preferują.
"Pytanie na śniadanie" to popularny program poranny emitowany przez Telewizję Polską, który zadebiutował na antenie w 2002 r. Jest mieszanką informacji, rozmów, porad i rozrywki. Dzięki temu dostarcza widzom sporo różnorodnych treści, które idealnie nadają się do oglądania przy porannej kawie czy do zerkania jednym okiem podczas wykonywania codziennych obowiązków. Podobnie działa program "Dzień dobry TVN", który można oglądać od 2005 r.
W obu formatach prowadzący, zmieniający się w zależności od dnia tygodnia, zapraszają do studia ekspertów, gwiazdy oraz interesujące osobowości, aby dyskutować na aktualne tematy społeczne, kulturalne, zdrowotne czy lifestyle’owe. Która śniadaniówka może liczyć na wyższą oglądalność?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Pytanie na śniadanie" cieszy się dużą popularnością wśród widzów dzięki swojej lekkości i dokładnie z tego samego powodu widzowie włączają "Dzień dobry TVN". Pomiędzy formatami od niemal 20 lat toczy się walka o widzów.
Jaka była oglądalność "Dzień dobry TVN" w kwietniu?
Z danych Nielsen Audience Measurement cytowanych przez Wirtualne Media wynika, że w kwietniu 2024 r. "Dzień dobry TVN" śledziło średnio 351 tys. widzów. To oznacza udział 7,9 proc. w grupie 4+.
Zobacz także
Jaką oglądalność w kwietniu miało "Pytanie na śniadanie"?
Kwiecień był dla formatu śniadaniowego TVP bardzo dobrym miesiącem, choć "Pytanie na śniadanie" oglądało mniej osób niż "Dzień dobry TVN". Różnica pomiędzy programami nie była zbyt duża. Magazyn Telewizji Polskiej śledziło bowiem średnio 338 tys. widzów, co oznacza 7,46 proc. udziału w rynku.
"Dzień dobry TVN" czy "Pytanie na śniadanie"? Jest też "Republika, wstajemy"
W tym roku w kwietniu program "Dzień dobry TVN" zajął pozycję lidera wśród programów śniadaniowych. Konkurował nie tylko z "Pytaniem na śniadanie", które znajduje się na drugiej pozycji, z "Nowy dzień z Polsat News" (trzecie miejsce), ale i z nową śniadaniówką Telewizji Republika.
"Republika, wstajemy" można oglądać od kwietnia, jednak program trwa tylko niespełna godzinę i jest namiastką prawdziwej telewizji śniadaniowej, choć można go śledzić od poniedziałku do piątku. Dla porównania "DDTVN" jest emitowany codziennie od 7:45 do 11:30, a "Pytanie na śniadanie" od 7:30 do około 11:15.
Oglądalność programów śniadaniowych leci w dół
Jeśli porównany dane dotyczące oglądalności telewizji śniadaniowych rok do roku, okaże się, że widownia wcześniej chętniej wybierała podobne programy. W kwietniu 2023 r. "DDTVN" śledziło średnio 381 503 widzów - teraz jest to wynik o 30 tys. mniejszy.
Sytuacja "Pytania na śniadanie" po zmianach władz TVP jest jeszcze gorsza. Program ma widownię na poziomie średnio 337 844 oglądających. Rok temu było ich 455 235. Spadek jest więc znaczący, bo wynosi ponad 117 tys. osób. Jedną z przyczyn może być wymiana prowadzących.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" przestrzegamy przed wyjściem z kina za wcześnie na "Kaskaderze", mówimy, jak (nie)śmieszna jest najnowsza komedia Netfliksa "Bez lukru" oraz jaramy się Eurowizją. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: