Złe wieści dla TVN24. "W tyle wizji" wyprzedziło "Szkło kontaktowe"

"Szkło kontaktowe" i "W tyle wizji" są dla siebie konkurencją
"Szkło kontaktowe" i "W tyle wizji" są dla siebie konkurencją
Źródło zdjęć: © TVN24, TVP Info
oprac. MOS

19.05.2023 09:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na kilka miesięcy przed wyborami parlamentarnymi najpopularniejsze programy publicystyczne odnotowują spadek oglądalności. Jednak "W tyle wizji" TVP Info ma się lepiej niż konkurencyjne "Szkło kontaktowe" TVN24.

Programy satyryczno-publicystyczne zarówno w TVN24, jak i TVP Info to stały punkt ramówek. Z racji, że obie stacje przedstawiają diametralnie różny obraz rzeczywistości, mają swoje stałe grono odbiorców. "Szkło kontaktowe" jest na antenie TVN24 już od 2005 r., a 11 lat później pojawiło się konkurencyjne "W tyle wizji".

Redakcja zarządzana przez Marcina Wolskiego, w której skład wchodzą m.in. Dorota Łosiewicz, Magdalena Ogórek, Jacek Łęski czy Stanisław Janecki, notorycznie wyśmiewa wystąpienia polityków opozycji, z kolei zespół na czele z Tomaszem Sianeckim, Krzysztofem Dauszkiewiczem, Michałem Kempą, Katarzyną Kasią czy Grzegorzem Markowskim pochyla się głównie nad poczynaniami obozu rządzącego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W ostatnich miesiącach oglądalność obu programów zaczęła spadać. Jak podaje "Presserwis", powołując się na dane Nielsen Media, jeszcze w styczniu br. "Szkło kontaktowe" miało przewagę nad "W tyle wizji". Program TVN24 śledziło wówczas średnio 636 tys. widzów, a TVP Info - 600 tys.

Jednak w kolejnych miesiącach zaczęło się to zmieniać na niekorzyść TVN24. W marcu ich widownia wynosiła już średnio 563 tys., a w kwietniu jeszcze mniej - 542 tys. Z kolei konkurencyjny program z Magdaleną Ogórek w lutym i marcu zyskał widzów (odpowiednio 610 tys. i 614 tys.), jednak w kwietniu też odnotował spadek - do 563 tys.

Szala przesuwa się więc na korzyść programu TVP Info, który w zeszłym miesiącu miał średnio o 21 tys. widzów więcej. Sęk w tym, że "Szkło kontaktowe" ma większy udział w grupie komercyjnej, czyli widzów w wieku 16-59 lat. W kwietniu było to 2,27 proc., a "W tyle wizji" w analogicznym okresie miał udział 1,62 proc. Oznacza to, że widownia obu programów zdominowana jest przez osoby w wieku emerytalnym.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (128)
Zobacz także