Złe wieści dla TVN24. "W tyle wizji" wyprzedziło "Szkło kontaktowe"

Na kilka miesięcy przed wyborami parlamentarnymi najpopularniejsze programy publicystyczne odnotowują spadek oglądalności. Jednak "W tyle wizji" TVP Info ma się lepiej niż konkurencyjne "Szkło kontaktowe" TVN24.

"Szkło kontaktowe" i "W tyle wizji" są dla siebie konkurencją"Szkło kontaktowe" i "W tyle wizji" są dla siebie konkurencją
Źródło zdjęć: © TVN24, TVP Info
oprac.  MOS

Programy satyryczno-publicystyczne zarówno w TVN24, jak i TVP Info to stały punkt ramówek. Z racji, że obie stacje przedstawiają diametralnie różny obraz rzeczywistości, mają swoje stałe grono odbiorców. "Szkło kontaktowe" jest na antenie TVN24 już od 2005 r., a 11 lat później pojawiło się konkurencyjne "W tyle wizji".

Redakcja zarządzana przez Marcina Wolskiego, w której skład wchodzą m.in. Dorota Łosiewicz, Magdalena Ogórek, Jacek Łęski czy Stanisław Janecki, notorycznie wyśmiewa wystąpienia polityków opozycji, z kolei zespół na czele z Tomaszem Sianeckim, Krzysztofem Dauszkiewiczem, Michałem Kempą, Katarzyną Kasią czy Grzegorzem Markowskim pochyla się głównie nad poczynaniami obozu rządzącego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Maryla Rodowicz o TVP. Lepiej nie mogła tego ująć. Co za odwaga!

W ostatnich miesiącach oglądalność obu programów zaczęła spadać. Jak podaje "Presserwis", powołując się na dane Nielsen Media, jeszcze w styczniu br. "Szkło kontaktowe" miało przewagę nad "W tyle wizji". Program TVN24 śledziło wówczas średnio 636 tys. widzów, a TVP Info - 600 tys.

Jednak w kolejnych miesiącach zaczęło się to zmieniać na niekorzyść TVN24. W marcu ich widownia wynosiła już średnio 563 tys., a w kwietniu jeszcze mniej - 542 tys. Z kolei konkurencyjny program z Magdaleną Ogórek w lutym i marcu zyskał widzów (odpowiednio 610 tys. i 614 tys.), jednak w kwietniu też odnotował spadek - do 563 tys.

Szala przesuwa się więc na korzyść programu TVP Info, który w zeszłym miesiącu miał średnio o 21 tys. widzów więcej. Sęk w tym, że "Szkło kontaktowe" ma większy udział w grupie komercyjnej, czyli widzów w wieku 16-59 lat. W kwietniu było to 2,27 proc., a "W tyle wizji" w analogicznym okresie miał udział 1,62 proc. Oznacza to, że widownia obu programów zdominowana jest przez osoby w wieku emerytalnym.

Wybrane dla Ciebie

Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta