Spadek oglądalności. Hit TVP stracił widzów

Randkowe reality-show, którego bohaterami są seniorzy, od początku było hitem TVP. I choć "Sanatorium miłości" wciąż cieszy się ogromną popularnością, trzeci sezon ogląda znacznie mniej osób niż drugą serię.

"Sanatorium miłości" - program był liderem oglądalności
"Sanatorium miłości" - program był liderem oglądalności
Źródło zdjęć: © vod.tvp.pl
Magdalena Sawicka

"Sanatorium miłości" to kolejny po "Rolnik szuka żony" format Telewizji Polskiej, w którym pierwsze skrzypce grają uczucia. Jak się okazuje, nie tylko to, które pojawia się między uczestnikami, ale także to, jakie żywią do programu widzowie. Jak informują Wirtualnemedia.pl, popularność randkowego reality-show dla osób 60+ daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku.

Średnia oglądalność trzech pierwszych odcinków najnowszego sezonu programu prowadzonego przez Martę Manowską wyniosła 3,13 mln widzów. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przełożyło się to na 21,1 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,24 proc. w grupie 16-59.

Jak dotąd największą uwagę widzów (3,23 mln osób) przykuł odcinek 2., który wyemitowano 10 stycznia. W porównaniu z poprzednim sezonem, który był nadawany rok temu w tym samym paśmie, "Sanatorium miłości" straciło 130 tys. widzów. Wówczas publiczność produkcji Telewizji Polskiej po trzech odcinkach wynosiła 3,26 mln osób.

Pomimo spadku oglądalności Jedynka nadal zajmuje fotel lidera w rynku telewizyjnym w paśmie emisji formatu. Drugi jest Polsat, który nadaje wówczas zazwyczaj głównie audycje kabaretowe. Ostatnie miejsce na podium zajmuje TVN emitujący filmy fabularne, a "wielką czwórkę" uzupełnia TVP2 (również filmy fabularne).

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)