TVN bije na głowę konkurencję. TVP zmienia wieczorną ramówkę

W ostatnich miesiącach "Fakty" TVN wyprzedzały pod względem oglądalności "Wiadomości" TVP. Okazuje się, że także serwis sportowy, emitowany tuż po wieczornych "Faktach" nie ma sobie równych. Telewizyjna Jedynka wyciągnęła wnioski z porażki i zmieni godzinę nadawania swojego sportu.

Maciej Kurzajewski i Sylwia Dekiert, jedna z prezenterek sportowych wiadomości TVP
Maciej Kurzajewski i Sylwia Dekiert, jedna z prezenterek sportowych wiadomości TVP
Źródło zdjęć: © AKPA | AKPA

25.10.2022 | aktual.: 26.10.2022 13:51

Jak donosi portal Wirtualnemedia.pl, powołując się na dane Nielsen Audience Measurement, wieczorny serwis sportowy TVN przyciąga średnio 1,36 mln widzów. Daje to udział w rynku na poziomie 11,5 proc. Co ciekawe, rok temu o tej samej porze sport w TVN oglądało aż o 112 tys. widzów więcej. Jest to największy spadek w kategorii sportowych programów informacyjnych, ale i tak TVN zostawił konkurencję w tyle.

Sport w TVN jest emitowany tuż po "Faktach", w paśmie antenowym 19:30-19:40. Czyli przez pierwsze dziesięć minut trwania "Wiadomości" TVP. Telewizyjna Jedynka przez lata stosowała ten sam schemat, puszczając sport po głównych informacjach. Zmiana nadeszła w marcu 2019 r.

Od tamtego czasu sport TVP jest emitowany przed głównym wydaniem "Wiadomości". Co w ostatnim okresie okazało się bardzo niekorzystne. Oglądalność sportu w Jedynce spadła rok do roku o 65 tys. widzów (dwa razy mniej niż TVN), przekładając się na średni wynik 877 tys. widzów i 7,4 proc. udziałów w rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wygląda na to, że władze TVP wyciągnęły wnioski i poszły w ślady TVN, przesuwając serwis sportowy na 20:10. Sport po "Wiadomościach" będzie emitowany od 1 listopada. "Decyzja została poprzedzona analizą oglądalności i efektywności wykorzystania czasu reklamowego" - oświadczyła Telewizja Polska w komunikacie prasowym.

Podium wyników oglądalności serwisów sportowych zamyka Polsat, który emituje swój program po "Wydarzeniach" (ok. 19:40). Serwis sportowy stracił rok do roku 104 tys. widzów i teraz ma średnią oglądalność na poziomie 729 tys.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (71)