TV Republika puszcza reklamę WOŚP. Ale i tak krytykuje Owsiaka
Do kuriozalnej sytuacji doszło w piątek 26 stycznia, gdy w pasmach reklamowych Telewizji Republika zaczęto emitować spoty sieciówki spożywczej zachęcającej do wspierania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tego samego dnia przypominano widzom, że w trakcie kampanii wyborczej WOŚP swoimi billboardami "określał rząd PiS jako zło".
Reklamy w Telewizji Republika to temat rzeka. W ostatnich tygodniach stacji Tomasza Sakiewicza drastycznie przybyło widzów, ale wiele dużych firm (np. Ikea, mBank) wycofało swoje reklamy z anteny. Mimo to Sakiewicz twierdzi, że reklamodawców nie brakuje i nie odstrasza ich mocno podniesiona stawka za czas antenowy.
Jednym z dużych klientów nadal korzystających z promocji w Telewizji Republika jest Lidl. W piątek 26 stycznia na antenie zaczęto emitować specjalny spot, w którym sieć sklepów zachęca do wspierania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy poprzez zakup okolicznościowych gadżetów. Wszystko to w telewizji, która oskarża Jerzego Owsiaka i środowisko WOŚP o sprzyjanie rządowi Tuska i włączanie się w kampanię wyborczą.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- W niedzielę odbędzie się 32. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W imprezę Jerzego Owsiaka mocno zaangażowani są politycy obozu rządzącego. (...) W trakcie kampanii wyborczej WOŚP określał poprzedni rząd jako zło - mówił prezenter wieczornego serwisu informacyjnego, po którym wyświetlono wspomnianą reklamę.
Krótki reportaż dotyczył billboardów z hasłem: "Polacy, pokonajmy to zło! Wygramy" i słabiej widocznym dopiskiem "z sepsą". Takie reklamy pojawiały się w miastach przed październikowymi wyborami i widzowie Telewizji Republika usłyszeli, że były częścią kampanii wyborczej przeciwników Prawa i Sprawiedliwości.
- Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy jest oczywiście wielką inicjatywą charytatywną, jest wielkim, można powiedzieć, koncernem rozrywkowym, organizującym szereg imprez. Ale przy tym wiadomo, że jest powiązana poprzez sympatię organizatorów z jedną stroną sceny politycznej - mówił dr Krzysztof Karnkowski, socjolog i publicysta ("Gazeta Polska Codziennie") na antenie Telewizji Republika.
Sytuacja z reklamą Lidla i krytykowaniem WOŚP przez Telewizję Republika nieco przypomina bojkot Ikei, zapowiadany przez pracowników i sympatyków tej stacji po tym, gdy szwedzka firma na znak protestu wycofała swoje reklamy. Prezenterom nie przeszkadzało to jednak w dalszym korzystaniu z mebli tego producenta na antenie Telewizji Republika.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" znęcamy się nad serialem "Forst" z Borysem Szycem, omawiamy ostatni film Nicolasa Cage'a, a także pochylamy się nad "The Curse" czyli najbardziej niezręczną produkcją ostatnich lat. Możecie nas słuchać na Spotify, Apple Podcasts, YouTube oraz w Audiotece i Open FM.