Neo‑Nówka kpi z "ławeczek patriotycznych". Kabaret zapowiada nowy skecz
Po pamiętnym wystąpieniu w Koszalinie kabaret Neo-Nówka coraz częściej zabiera głos w sprawach bieżących. Tak było w przypadku wesela wiceministra Norberta Kaczmarczyka i traktora, tak jest w przypadku ławki "Z polską flagą". Komentarz wrocławskiej ekipy jest brutalnie szczery.
31.08.2022 23:46
Jak pisaliśmy, w niektórych miastach pojawiły się ławki wkomponowane w kontur Polski. Pomysłodawcą instalacji, które stanęły m.in. w Olsztynie, Rzeszowie i Gdańsku, jest Kancelaria Premiera. Każdy, kto chce na nich usiąść, musi jednak najpierw zapoznać się z regulaminem zawierającym aż 15 punktów.
Czytamy w nim m.in. że nie mogą wchodzić na nie zwierzęta, na ławce mogą przebywać maksymalnie trzy osoby, nie wolno palić papierosów elektronicznych, a czekający na swoją kolej muszą stać w odległości półtora metra od instalacji.
Nic dziwnego, że zarówno same ławeczki (zwana potocznie "ławkami patriotycznymi"), jak i kuriozalny regulamin szybko stały się obiektem drwin internautów. We środę na trwającym w Olsztynie Campus Polska z ławeczek zadrwił też Donald Tusk.
- Nie uwierzycie, ale ławka ma regulamin złożony z 15 punktów. Ja nie jestem z Neo-nówki, ja czytam dokument - mówił ze sceny szef Platformy, a na widownia wybuchła śmiechem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Cytat szybko rozlał się po mediach społecznościowych, a wywołany do tablicy kabaret Neo-Nówka nie przepuścił okazji i wrzucił komentarz na Twittera.
"Po zapoznaniu się z regulaminem użytkowania ławki patriotycznej, musimy przyznać że w skeczu 'Wigilia 2022' nie doszacowaliśmy poziomu absurdu w naszym kraju. Oj będzie kolejny update tego skeczu. PS A jak już pośmieszkowaliśmy, to pamiętajcie, że już jest 16,1 proc." - czytamy na oficjalnym Twitterze ekipy z Wrocławia.
O Neo-Nówce zrobiło się głośno pod koniec lipca, kiedy podczas emitowanego przez Polsat Festiwalu Kabaretu w Koszalinie zaprezentowała nową wersję słynnego skeczu "Wigilia".
W półgodzinnej scence pada wiele gorzkich słów pod adresem władzy, wyborców PiS, TVP i nieudolnych polityków. Jest o 2 mld zł na "tępą propagandę" telewizji Jacka Kurskiego, PCK czy 70 mln na wybory kopertowe, które się nie odbyły.
Od tamtego czasu i tak duża popularność Neo-Nówki wystrzeliła, o czym świadczą miliony wyświetleń na YouTube, zaproszenie na Pol'and'Rock Festival czy tysiące wzmianek na Twitterze, gdzie kabaret jest bardzo aktywny.