Monika Richardson marzy o najlepszym radiu i telewizji. Wymieniła nazwiska
Rewolucja w TVP, która dokonała się 20 grudnia, stawia pod znakiem zapytania kluczową kwestię: kto będzie tworzył nowe media publiczne rzekomo niezależne od władzy? Monika Richardson ma pomysł i wskazała konkretne osoby, które jej zdaniem nadawałyby się do tego celu.
21.12.2023 07:02
Monika Richardson była związana z Telewizją Polską od 1995 r. do 2011 r. Dwa lata później wróciła na antenę i prowadziła "Pytanie na śniadanie" aż do głośnego zwolnienia w 2019 r. Od dłuższego czasu nie uważa się już za dziennikarkę, ale chętnie komentuje wydarzenia w swojej dawnej branży.
"A gdyby tak pójść na całość i stworzyć najlepsze radio i telewizję w kraju?" - napisała 20 grudnia na Instagramie po tym, jak ludzie mianowani przez nowego ministra kultury przejęli władzę w mediach publicznych. Richardson rzuciła pomysł, by "wyłuskać z zalewu gwiazdek i gwiazdeczek, youtuberów, influencerów i prezenterów po prostu ludzi utalentowanych, błyskotliwych i z charyzmą i pozwolić im tworzyć na nowo media publiczne w tym kraju".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zaznaczyła, że nie myśli o sobie. Podała za to kilka nazwisk w myśl zasady, że "wiek nie ma znaczenia, tylko osobowość". Kto według niej powinien tworzyć "nową" TVP? "Tadeusz Sznuk, Maciej Orłoś i Olek Sikora, Grażyna Torbicka, Magda Mołek czy Agnieszka Dziekan, najmniej istotne są poglądy polityczne tych państwa. Czy ktoś wiedział, jaki światopogląd miał Jan Suzin? Albo Edyta Wojtczak? Telewizja publiczna po prostu zasługuje na najlepszych" - stwierdziła Richardson.
Była prowadząca "Pytanie na śniadanie" ubolewała też nad losem ekspertów, którzy pracowali za kulisami. "PiS wykończył większość profesjonalistów, zmarginalizował ich, zmusił do zmiany zawodu, wypchnął na emeryturę. Ale jednak ktoś został. Odnaleźć tych ludzi, zaproponować im godne życie i wolność podejmowania decyzji, a potem to wykonać - oto najcięższa robota na rynku dziś" - stwierdziła.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o najlepszych (i najgorszych) reklamach świątecznych, wielkich potworach w "Monarchu" na AppleTV+ i szokującym znęcaniu się nad ludźmi w "Special Ops: Lioness" na SkyShowtime. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.