Maciej Orłoś wzywa Jarosława Kaczyńskiego do przeprosin. Ma za sobą wolę suwerena

Maciej Orłoś nie spuścił miłosiernie kurtyny milczenia nad obraźliwymi słowami Jarosława Kaczyńskiego wypowiedzianymi w Sejmie. Nie ma wątpliwości, że prezes, jako żarliwy katolik, powinien uderzyć się w pierś. "Oczernił pan człowieka" - mówi prezenter w mediach społecznościowych.

Maciej Orłoś przepracował w TVP 25 lat
Maciej Orłoś przepracował w TVP 25 lat
Źródło zdjęć: © Kapif

Maciej Orłoś jest tym dziennikarzem, o którym media donoszą, że będzie jedną z twarzy nowej odpartyjnionej TVP. Ostatni raz prowadził "Teleexpress" w 2016 r. na początku "dobrej zmiany". Odszedł w proteście przeciwko nowym standardom, w tym, jak przekonywał, "łamaniu kręgosłupów niektórym kolegom".

Niedawna rezygnacja Danuty Holeckiej z dalszej kariery w TVP nie zaskoczyło Orłosia, ale spodziewał się po niej czegoś więcej. Oczekiwał, że gwiazda pokaja się przed widzami na pożegnanie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Co dalej z TVP? "Pani Holecka to już relikt"

"Chciałabym przeprosić wszystkich za to, że przez ostatnie osiem lat nie przestrzegałam zasad rzemiosła dziennikarskiego, byłam maksymalnie stronnicza, byłam funkcjonariuszką rządzącej partii [...] i ze wszystkich sił wspierałam jej propagandę. Za te wszystkie kłamstwa i manipulacje serdecznie państwa przepraszam" - taką treść oświadczenia zaproponował byłej prowadzącej "Wiadomości" dawny znajomy z pracy.

Teraz Maciej Orłoś zwrócił się z apelem o przeprosiny do samego Jarosława Kaczyńskiego, nie za ostatnie dwie kadencje, ale za wybryk w Sejmie z 11 grudnia. Po wyborze Donalda Tuska na premiera lider PiS wszedł na mównicę bez żadnego trybu i określił przeciwnika mianem "niemieckiego agenta". Według sondażu SW Research dla "Rzeczpospolitej", 51,1 proc. respondentów uznało, że Tuskowi należy się słowo "przepraszam". Dziennikarz nie ma złudzeń, że Kaczyński nie zamierza posypać głowy popiołem.

"Choć skoro jest taki religijny, pobożny, to powinien. A na pewno wyspowiadać się z tego trzeba, panie prezesie, bo oczernianie kogoś spokojnie podpada pod jedno z przykazań: "Nie mów fałszywego świadectwa przeciwko bliźniemu swemu". Pan to zrobił. Nie mając żadnych dowodów, oczernił pan człowieka na oczach całej Polski" - podsumował Maciej Orłoś.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o najlepszych (i najgorszych) reklamach świątecznych, wielkich potworach w "Monarchu" na AppleTV+ i szokującym znęcaniu się nad ludźmi w "Special Ops: Lioness" na SkyShowtime. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow
maciej orłośJarosław Kaczyńskidonald tusk

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (21)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.