Łamanie kości to tylko efekt dźwiękowy, ale reszta to wynik wielu prób
Rozmawiamy z Tomaszem Krzemienieckim, szefem kaskaderów na planie hitowego serialu HBO "Ślepnąc o świateł". Zdradza nam, która ze scen w serialu była kręcona 14 razy
Praca kaskadera to jest Tak jak zr… Rozwiń
Transkrypcja:
Praca kaskadera to jest
Tak jak zrozumiałam też zapewnienie takiego bezpieczeństwa przy pracy
Chcę żeby się nic nikomu nie stało
Żeby aktor wyszedł cało po takiej scenie
No i kaskaderzy jeśli zastępują aktorów
Również
Krzysztof Skonieczny reżyser serialu zapraszając mnie do tego do tego serialu
Przedstawiając mi
Scenariusz
Zapytał mnie jakie mam propozycję
Na przedstawienie zrealizowanie
Sprzęt kaskaderski
Właśnie wszelkiego rodzaju bójek
Pościgów
333 potrącenia chociażby który jest w filmie ja mu przedstawiam swoją koncepcję wymyślam
Razem ze swoim zespołem wymyślam takie
Sceny właśnie bujakow
Chociażby których tym
W tym serialu było najwięcej
Jakiego rodzaju sceny gdzie gdzie gdzie dochodziło właśnie to do
Nie wiem czasem tak jest
Jak przychodzi ekipa do dopaminy bodajże
I wymuszają tam jakiś
Zeznania na nim czynszu
Szukają pieniędzy
Biją go maltretują
To są sceny przygotowane właśnie
W całości przez kas
Kaskada jak kości się łamią
Tak tak fajnie
Łamanie kości
Już jest efekt dźwiękowy oczywiście ale ale gra aktorska
To jest efekt ciężki
Pracy współpracy ska
Kaskader amiibo
Żeby zagrać taką scenę to potrzeba
Przygotowani prób
Tutaj produkt
Tego serialu nam to
Ułatwiła ipo
Pozwoliło nam na
Tak zorganizowała czas że mogliśmy pracować
Kilka miesięcy
Przed rozpoczęciem zdjęć regularnie
Z aktorami i uczyć ich tych
Dlatego one tak
Dosyć dobrze i realisty
Czy obecnie w polskim kinie jest praca dla
Kaskadera
Tak jak najbardziej
Coraz więcej jest dobry chyba taki
Jakich produktów w polskim kinie w ogóle coraz więcej filmów się robi
Dużo polskich filmów się ogląda
Contesta nie są coraz odważniejsza czego chociażby przykładem jest ślepnąc od świateł
Więc tak tak no
Czy właśnie w ślepnąc od świateł jak pan przygotowywał aktorów do ty
Chcę kaskaderski
Zdarzało się tak jest
Sytuację że
Ktoś nie chciał lub Obawiał się wykonać jakiejś
Ceny i była pod
Potrzeba zastąpienia właśnie aktorka
Kaskaderem czy raczej
Cała obsada zgodnie jak by podjęła się wyzwania
I brała udział w bójkach w pościgach
Nie we wszystkich salach mogli wziąć udziału aktorzy nawet jeśli bardzo by chcieli
To nie mogli nie mogliśmy się na to zgodzić bo były zbyt niebezpieczne chociażby scena potrącenia
Sikora przez samochód No tam nie było takiej możliwości żeby to wykonał
Aktor musiał to robić
Kaskader za niego
Chociaż pewnie jakby trzeba było to byśmy przygotowali a
Aktora
Ale tak jak wspomniałem no ślepnąc od świateł jest charakterystycznym serialem bardzo mocno realistycznym jeśli chodzi o takie
Sceny
I żeby to dobrze wyglądało i przekonująco to
I sposób w jaki chcieliśmy to pokazać
Chociaż należy wiedzieć o tym że
Wszystko można pokazać na ekranie
Wszystko zależy od tego jak to z filmujemy jak to potem z Montujemy
Ja jestem w stanie tak stworzyć taką iluzję tak jak Fiata do świateł że widzimy że aktor został potrącony
A nie został
Ale jakby sposób filmowania
Tutaj przy tym serialu był tak bardzo
To specyficzny że
W niektórych scenach Musieliśmy się posiłkować kaskadera mi właśnie po to żeby
Żeby żeby
Oddalić to niebezpieczeństwo dla osoby która nie jest do tego
Przygotowana
Psychicznie przede wszystkim to nie ma takiej możliwości żeby z
Coś takiego zrobić
Tym bardziej że sceny kaskaderskie najczęściej robi się wielokrotnie to nie to nie jest tak że się nagrywa raz
Potrącenie tylko w
Chyba to potrącenie robić na planie koła
Nie wiem nie chcę tutaj
Chyba z 14 razy robiliśmy więcej
Nawet jeżeli aktor byłbym skłonny przygotowany fizycznie
Psychicznie żeby to zrobić to zrobił bo to raz może góra 2 razy
Później już miałby z tym problem żeby to odtwarzać Więc to naprawdę trzeba być bardzo mocno
Psychicznie żeby
Żeby móc daną rzecz niebezpieczną powtórzyć wielokrotnie tak samo bo to jest bardzo ważne
Czyli praca kaskadera jest
Trochę taka wielowymiarowa bo to nie jest tylko to że
Panowie
Na na sali osobno trenują z aktorami i na plan wchodzą sami aktorzy tylko to jest też ścisła
Współpraca z operatorami z reżyserem
Tak tak to jest bardzo bardzo twórczy bardzo mocno twórczy zawód i to co pani ogląda na ekranie właśnie
Wszelkiego rodzaju sceny akcji
To nie jest tak dlatego że
A czy to jest tak Dlatego najczęściej że ktoś to napisał w scenariuszu ale to kaskader właśnie
Dba o to
Czy to jest na tyle wizualne a Truck
Trakcyjne dla Widzew
Czy
We współpracy z reżyserem i operatorem oczy
Oczywiście bo
Tak jak ja mając wizję czytając na riusz mając wizja nas ceny akcji
Oczywiście przedstawią swoją wizję reżyserowi
Który albo tak
Akceptuję albo mówisz tak nie chcę
Czasem inaczej