Kolejne zmiany na Disney+. Subskrybenci masową odejdą?
W ostatnim czasie Disney+ na różnych polach "udoskonala" działanie serwisu. Kolejne informacje zapowiadają tylko kolejne, mniej lub bardziej niekorzystne dla subskrybentów zmiany. Kiedy pojawią się one w naszym kraju?
Jak każdy nowy miesiąc, także i listopad przyniósł sporo zmian na platformie Disney+. Tym razem nie chodzi tylko nowe seriale, które zagoszczą w ofercie serwisu, choć i tych oczywiście nie brakuje. Przemianie ulegnie sposób funkcjonowania streamingu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pakiet reklam i wyższe ceny
Jak podawały Wirtualne Media, 1 listopada 2023 roku weszła w życie oferta subskrypcji Disney+ z reklamami w Europie i Kanadzie. Jeśli chodzi o nasz kontynent, to pakiet ten dostępny będzie w takich krajach jak Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy, Włochy, Norwegia, Dania, Szwecja, Szwajcaria i Francja. Na razie nie ma na tej liście Polski, ale to wydaje się tylko kwestią czasu.
Właśnie od 1 listopada w naszym kraju wzrosła opłata za miesięczny abonament; zwiększyła się z 28,99 na 37,99 zł, co oznacza aż 9 zł różnicy (wzrost o niespełna 25 proc.). Z kolei cena pakietów z reklamami w Europie ma wynieść 4,99 funtów lub 5,99 euro miesięcznie, a w Kanadzie – 7,99 dolarów.
Marvel Studios’ Loki Season 2 | Mid-Season Trailer
Disney+ z zakazem blokad
W innym artykule Wirtualne Media poinformowały o nowych zapisach w regulaminie korzystania z platformy, który otrzymali użytkownicy w Niemczech. W umowie pojawił się bowiem zakaz użytkowania blokad VPN-a oraz blokerów reklam (jednym z najpopularniejszych jest AdBlock). Za to ostatnie grozi nawet zawieszenie lub anulowanie konta subskrybenta.
Warto zaznaczyć, że nasi zachodni sąsiedzi znaleźli się na przytoczonej powyżej liście państw, w których zostanie wprowadzony pakiet reklam. Wydaje się więc, że na podobne restrykcje w Polsce wystarczy tylko trochę poczekać.
Disney+, który w ostatnim czasie borykał się m.in. ze znaczącym odpływem widzów w Stanach Zjednoczonych, nie zamierza poprzestać na tych działaniach. Jego nadrzędnym celem, w ślad za jego największym rywalem – Netfliksem, jest walka ze współdzieleniem kont. To rozwiązanie testowane jest na razie na oglądających w Kanadzie.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o horrorach, które bawią, strasząc, wspominamy ekranizacje lektur, które chcielibyśmy zapomnieć, a także spoglądamy na Netfliksowego "Beckhama", bo jak tu na niego nie patrzeć? Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.