Trwa ładowanie...

Netflix poczuł gniew Polaków. Zmiany przynoszą "spodziewane" efekty

Przed wakacjami Netflix rozpoczął akcję ograniczania współdzielenia kont i związaną z nią konieczność wprowadzenia dodatkowych opłat. W raporcie kwartalnym szefowie Netfliksa wykazali, że zmiany globalnie przyniosły pozytywne dla firmy rezultaty. Jednak w Polsce liczba użytkowników platformy w ciągu miesiąca spadała o blisko 400 tys. osób.

Arnold Schwarzenegger - gwiazda NetfliksaArnold Schwarzenegger - gwiazda NetfliksaŹródło: East News
d2mjxgo
d2mjxgo

Przed kilkoma tygodniami Netflix rozpoczął działania, które zapowiadał od dłuższego czasu i testował w niektórych krajach. Chodzi oczywiście o uniemożliwienie dzielenia się dostępem do swojego konta z użytkownikami, którzy znajdują się poza gospodarstwem domowym opłacającym abonament. Program zaczął więc blokować niezweryfikowane konta. By móc na stałe "podpiąć" użytkownika pod innym adresem, trzeba wnieść dodatkową opłatę. W Polsce wynosi ona 9,99 zł miesięcznie.

Rekcja klientów Netfliksa w mediach społecznościowych była bardzo gwałtowna. Wiele osób zapowiedziało, że zrezygnuje z usługi oferowanej przez największą platformą streamingową. Zwracano przy tym uwagę na fakt, że konkurencyjne podmioty (Disney+, Prime Video czy HBO Max) nie robią problemu z powodu korzystania z jednego konta większej liczby osób. Jak wiemy, ten argument nie jest już aktualny. Disney w grudniu też wprowadzi w Polsce blokady i opłaty za współdzielenie kont.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Największe hity Netfliksa. Nadal przyciągają przed ekrany

Pod koniec lipca szefowie Netfliksa przedstawili finansowe sprawozdanie za II kwartał 2023 r., które nie zapowiadało problemów związanych z akcją ograniczania współdzielenia kont. Wręcz przeciwnie. Od kwietnia do czerwca liczba subskrybentów Netfliksa na świecie zwiększyła się o 5,9 mln osób. Dużo więcej niż zakładali szefowie platformy, którzy bardzo ostrożnie prognozowali wzrost w granicach 3 mln osób, jakby obawiając się nieco skutków wprowadzenia zmian.

Obawy okazały się zresztą słuszne, przynajmniej w niektórych krajach. Na przykład w Polsce liczba użytkowników Netfliksa na przestrzeni jednego miesiąca zmniejszyła się o 393 tysiące osób. W czerwcu największa platforma streamingowa miała w naszym kraju 11,1 mln użytkowników, w lipcu - 10,7 mln. Spadek liczby widzów sięgnął więc 3,6 proc. Mało czy dużo? Trudno powiedzieć. Z oceną trzeba poczekać do kolejnego miesiąca. Wówczas przekonamy się, czy tendencja spadkowa wciąż się utrzymuje.

d2mjxgo

Netflix pozostaje oczywiście zdecydowanym liderem VOD w Polsce. Jego udział w rynku wynosi ponad 36 proc. Drugie miejsce zajmuje Disney+ (12,2 proc. udziału i 3,6 mln użytkowników). Na trzeciej pozycji sklasyfikowane jest HBO Max (10,9 proc. i 3,2 mln użytkowników). Wygląda na to, że widzowie, którzy odeszli z Netfliksa przenieśli się właśnie do HBO Max, które w omawianym okresie zanotował przypływ aż 300 tys. widzów.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" wybieramy się na wakacyjną podróż śladami hitowych filmów i seriali, zachwycamy się słoneczną Taorminą, przypominamy najbardziej wstrząsające odcinki "Black Mirror" i komentujemy nowy sezon show Netfliksa. A na koniec sprawdzamy, jak wypadł Marcin Dorociński w "Mission:Impossible". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2mjxgo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2mjxgo