Netflix znów sięga do kieszeni widzów. Polacy nie będą zachwyceni

Przed wakacjami największa platforma streamingowa rozpoczęła akcję ograniczania współdzielenia kont i związaną z nią konieczność wprowadzenia dodatkowych opłat. W ciągu miesiąca w Polsce liczba użytkowników Netfliksa spadła o blisko 400 tys. osób. Jak zareagują subskrybenci na zapowiadane w najbliższym czasie podwyżki cen abonamentu?

Pozycja Netfliksa wciąż jest mocna
Pozycja Netfliksa wciąż jest mocna
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Mimo straty blisko 4 proc. użytkowników w lipcu, co można uznać za efekt wprowadzenia ograniczeń związanych ze współdzieleniem kont, Netflix pozostaje zdecydowanym liderem VOD w Polsce. Według ostatnich danych jego udział w rynku w naszym kraju wynosi ponad 36 proc. Drugie miejsce zajmuje Disney+ (12,2 proc. udziału i 3,6 mln użytkowników). Na trzeciej pozycji sklasyfikowane jest HBO Max (10,9 proc. i 3,2 mln użytkowników).

Jak informuje "The Wall Street Journal", Netflix chce rozpocząć proces podnoszenia cen abonamentów, gdy zakończą się strajki scenarzystów (tu doszło już do porozumienia) i aktorów, które w ostatnich tygodniach znacznie utrudniają płynne funkcjonowanie całej branży filmowej. Wzrost cen abonamentu będzie obejmował wszystkie kraje, jednak zmiany będą wprowadzane stopniowo i w pierwszej kolejności będą dotyczyły tylko USA i Kanady.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak ustosunkują się do podwyżki cen widzowie? Giełda zareagowała bardzo pozytywnie. Gdy informacja trafiła do mediów, akcje platformy wzrosły po zakończeniu notowań o ponad 3 proc., co sugeruje, że inwestorzy są przekonani, że użytkownicy Netfliksa nie będę rezygnować z jego usług.

Właściciele akcji Netfliksa są dobrej myśli także dlatego, że mają świadomość, iż konkurencyjne platformy streamingowe, prędzej czy później, zdecydują się na podobny krok. Netflix w dużym stopniu narzuca strategię innym firmom, czego najlepszym przykładem jest zapowiedziana przez platformę Disney+ akcja ograniczania współdzielenia kont i związaną z nią konieczność wprowadzenia dodatkowych opłat, która ma mieć miejsce na początku przyszłego roku.

Nie wiadomo jeszcze, o ile konkretnie Netflix podniesie ceny swoich pakietów. Przypomnijmy, jak wygląda aktualny cennik platformy: Podstawowy – 29 zł/miesiąc, jakość obrazu SD i 1 ekran; Standard – 43 zł/miesiąc, jakość Full HD i 2 ekrany; Premium – 60 zł/miesiąc, jakość 4K/HDR i 4 ekrany, dźwięk przestrzenny, pobieranie na sześć urządzeń.

Gośćmi najnowszego odcinka "Clickbaitu" są Kamila Urzędowska (pięknie malowana Jagna z "Chłopów") oraz Jan Kidawa-Błoński (reżyser sequela kultowej "Różyczki"). Na tapet wzięliśmy też: "Kosa", "Horror Story", "Imago", "Freestyle", "Święto ognia""Tyle co nic", czyli najciekawsze filmy 48. festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow
netflixnetflix cennikplatformy streamingowe
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)