Ile TV Republika zarabia na reklamach? Ponad czterokrotny wzrost wpływów stacji Sakiewicza

Danuta Holecka dołączyła do zespołu TV Republika pod koniec grudnia 2023 roku
Danuta Holecka dołączyła do zespołu TV Republika pod koniec grudnia 2023 roku
Źródło zdjęć: © kadr z TV Republika

19.03.2024 10:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od początku roku TV Republika zmaga się z bojkotem reklamodawców i utratą reklam ze spółek skarbu państwa. Wygląda jednak na to, że prawicowa stacja wyszła cało z kryzysu. W lutym wpływy z reklam były ponad czterokrotnie wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. O jakich konkretnie kwotach mowa?

Mimo iż prawicowa stacja od prawie trzech miesięcy mierzy się z poważnym odpływem reklamodawców (na początku lutego było ich aż sześć razy mniej niż na przełomie listopada i grudnia - ustaliły Wirtualnemedia.pl), w lutym tego roku wpływy z tego tytułu były aż czterokrotnie wyższe niż w tym samym miesiącu rok temu.

Jak wynika z najnowszych danych podanych przez agencję Nielsen, stacja Sakiewicza zanotowała w lutym 2024 roku wpływy z reklam w wysokości ok. 25,5 mln zł brutto. Dla porównania w lutym 2023 roku budżet TV Republika zasiliła z tego tytułu kwota nieco ponad 6,6 mln zł. Źródłem tego imponującego skoku niewątpliwie jest wzrost liczby widzów stacji, a co za tym idzie, wyższa niż dawniej cena spotów reklamowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak informowały niedawno Wirtualnemedia.pl, w marcu cennik TV Republika znów poszedł w górę. "Spoty w niektórych pasmach zdrożały względem lutego o ponad 70 proc." - czytamy na stronach wspomnianego serwisu.

Reklamy w TV Republika idą w górę. Kiedy są najdroższe spoty?

Najwięcej reklamodawcy muszą zapłacić obecnie za blok reklamowy towarzyszący emisji głównego programu informacyjnego stacji "Dzisiaj", którego twarzą jest Danuta Holecka. Cena spotu reklamowego w tym paśmie to nieco ponad 20 tys. zł.

To za sprawą podwyżki cennika reklamowego stacji udało się zrekompensować utracone z powodu bojkotu części reklamodawców wpływy. Obecnie w ciągu doby w TV Republika emitowanych jest ok. 100 reklam, a spadek ich liczby Tomasz Sakiewicz tłumaczy celowym działaniem stacji, swoistym ukłonem w stronę widzów, a nie bojkotem reklamodawców.

Bojkot TV Republika po ksenofobicznej wypowiedzi Jana Pietrzaka

Przypomnijmy, że ten ostatni jest bezpośrednim następstwem ksenofobicznych wypowiedzi Jana Pietrzaka o migrantach, które padły na antenie TV Republika na początku stycznia. Wówczas w geście protestu z reklamowania się w prawicowej stacji zrezygnował m.in. mBank, Ikea, Adamed, Provident czy OLX.

TV Republika wciąż prosi widzów o finansowe wsparcie

Mimo iż TV Republika notuje coraz wyższe wpływy z reklam, stacja wciąż zwraca się do widzów z prośbą o finansowe wsparcie. Darowizny na ten cel zbiera Fundacja Niezależne Media, a informacje na temat numeru konta czy tytułu przelewu wielokrotnie pojawiają się na pasku lub na planszy w ciągu dnia.

Niedawno uruchomiono także specjalną stronę internetową, gdzie "jednym kliknięciem" można wspierać "dom wolnego słowa", a także śledzić historie wpłat dokonanych przez fanów stacji.

W 50. odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się serialem (!) "Pan i Pani Smith", przeżywamy transformacje aktorskie w "Braciach ze stali" i bierzemy na warsztat… "Netfliksową zdradę". Żeby dowiedzieć się, czym jest, znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Teleshow
Komentarze (79)