Ile TV Republika zarabia na reklamach? Ponad czterokrotny wzrost wpływów stacji Sakiewicza

Od początku roku TV Republika zmaga się z bojkotem reklamodawców i utratą reklam ze spółek skarbu państwa. Wygląda jednak na to, że prawicowa stacja wyszła cało z kryzysu. W lutym wpływy z reklam były ponad czterokrotnie wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. O jakich konkretnie kwotach mowa?

Danuta Holecka dołączyła do zespołu TV Republika pod koniec grudnia 2023 roku
Danuta Holecka dołączyła do zespołu TV Republika pod koniec grudnia 2023 roku
Źródło zdjęć: © kadr z TV Republika

19.03.2024 10:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mimo iż prawicowa stacja od prawie trzech miesięcy mierzy się z poważnym odpływem reklamodawców (na początku lutego było ich aż sześć razy mniej niż na przełomie listopada i grudnia - ustaliły Wirtualnemedia.pl), w lutym tego roku wpływy z tego tytułu były aż czterokrotnie wyższe niż w tym samym miesiącu rok temu.

Jak wynika z najnowszych danych podanych przez agencję Nielsen, stacja Sakiewicza zanotowała w lutym 2024 roku wpływy z reklam w wysokości ok. 25,5 mln zł brutto. Dla porównania w lutym 2023 roku budżet TV Republika zasiliła z tego tytułu kwota nieco ponad 6,6 mln zł. Źródłem tego imponującego skoku niewątpliwie jest wzrost liczby widzów stacji, a co za tym idzie, wyższa niż dawniej cena spotów reklamowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak informowały niedawno Wirtualnemedia.pl, w marcu cennik TV Republika znów poszedł w górę. "Spoty w niektórych pasmach zdrożały względem lutego o ponad 70 proc." - czytamy na stronach wspomnianego serwisu.

Reklamy w TV Republika idą w górę. Kiedy są najdroższe spoty?

Najwięcej reklamodawcy muszą zapłacić obecnie za blok reklamowy towarzyszący emisji głównego programu informacyjnego stacji "Dzisiaj", którego twarzą jest Danuta Holecka. Cena spotu reklamowego w tym paśmie to nieco ponad 20 tys. zł.

To za sprawą podwyżki cennika reklamowego stacji udało się zrekompensować utracone z powodu bojkotu części reklamodawców wpływy. Obecnie w ciągu doby w TV Republika emitowanych jest ok. 100 reklam, a spadek ich liczby Tomasz Sakiewicz tłumaczy celowym działaniem stacji, swoistym ukłonem w stronę widzów, a nie bojkotem reklamodawców.

Bojkot TV Republika po ksenofobicznej wypowiedzi Jana Pietrzaka

Przypomnijmy, że ten ostatni jest bezpośrednim następstwem ksenofobicznych wypowiedzi Jana Pietrzaka o migrantach, które padły na antenie TV Republika na początku stycznia. Wówczas w geście protestu z reklamowania się w prawicowej stacji zrezygnował m.in. mBank, Ikea, Adamed, Provident czy OLX.

TV Republika wciąż prosi widzów o finansowe wsparcie

Mimo iż TV Republika notuje coraz wyższe wpływy z reklam, stacja wciąż zwraca się do widzów z prośbą o finansowe wsparcie. Darowizny na ten cel zbiera Fundacja Niezależne Media, a informacje na temat numeru konta czy tytułu przelewu wielokrotnie pojawiają się na pasku lub na planszy w ciągu dnia.

Niedawno uruchomiono także specjalną stronę internetową, gdzie "jednym kliknięciem" można wspierać "dom wolnego słowa", a także śledzić historie wpłat dokonanych przez fanów stacji.

W 50. odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się serialem (!) "Pan i Pani Smith", przeżywamy transformacje aktorskie w "Braciach ze stali" i bierzemy na warsztat… "Netfliksową zdradę". Żeby dowiedzieć się, czym jest, znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Komentarze (79)