"Fakty" czy "Wiadomości"? Są wyniki oglądalności
Główny serwis informacyjny TVN cieszy się największą widownią w skali ostatniego półrocza. Choć mają przewagę nad konkurencją, wyniki oglądalności nie są tak dobre jak rok temu.
Portal Wirtualne Media opublikował najnowsze dane Nielsen Audience Measurement dotyczące oglądalności serwisów informacyjnych w pierwszej połowie 2021 roku. Pozycję lidera utrzymały "Fakty" emitowane w TVN i TVN24BiS ze średnią widownią 2,76 mln widzów. Jednak redakcja czuje oddech konkurencji na karku. Na drugim miejscu plasują się "Wiadomości" TVP z różnicą ok. 50 tys. widzów, czyli sumą 2,71 mln widzów.
Co ciekawe, na podium znalazł się też "Teleexpress" ze średnią widownią 2,64 mln widzów, a dopiero czwarte miejsce należy do "Wydarzeń" Polsatu i Polsatu News (1,78 mln widzów). Złotą piątkę zamyka wydanie "Panoramy" TVP2 o godz. 18:00, które przyciąga przed ekrany średnio 1,53 mln osób.
Mimo wygranej redakcja TVN może nie uznawać tego na sukces. Równo rok temu "Fakty" cieszyły się większą popularnością. Serwis stracił 416 tys. widzów, co stanowi ponad 13 proc. widowni. Nie są jednak w tym odosobnieni. Konkurencyjne programy również odnotowały spadki oglądalności, co można tłumaczyć mniejszym zainteresowaniem newsami na temat pandemii koronawirusa.
- Patrząc w kierunku tak dużych spadków musimy pamiętać przede wszystkim, że choć ubiegły rok stał pod znakiem informacji o COVID-19 i ludzie szukali jej na każdym kroku, to dzisiaj społeczeństwo jest już mocno zmęczone sytuacją i kolejne newsy na temat pandemii zaczynają odpychać widzów od serwisów informacyjnych - ocenił Maciej Gronau, senior multiscreen trading manager w Publicis Groupe.