"Fakty" czekały z tym ogłoszeniem do samego końca. Bolesna szpila w TVP
W środowych "Faktach" mówiono m.in. o śledztwie ws. maili Michała Dworczyka, wypadku pociągów w Grecji czy disco polo w Operze Wrocławskiej. Kiedy wydawało się, że to koniec Grzegorz Kajdanowicz pochwalił się oglądalnością stacji. Słupki mówią same za siebie.
01.03.2023 22:56
O tym, że trwa wyścig programów informacyjnych, w którym stawką jest oglądalność, wiemy od dawna. Wiadomo też, że między TVP i TVN trwa nieprzerwana wojna. Stacje nie przepuszczą żadnej okazji, aby zaatakować konkurencję na wizji ("telewizja rządowa", "pracownicy mediów publicznych"), wytknąć wpadkę czy pochwalić się właśnie lepszą oglądalnością.
Dla kanału należącego do grupy Warner Bros. Discovery wysokie wyniki oglądalności po aferze wokół "lex TVN" stały się jeszcze ważniejsze i nabrały wręcz politycznego wymiaru. Dlatego nie dziwi, że ogłaszanie ich w "Faktach" stało się już celebrowaną tradycją.
- Od dawna pierwszy dzień każdego miesiąca to jest ten moment, kiedy możemy powiedzieć o bardzo dobrych wynikach "Faktów" i TVN24 i podziękować państwu - zwrócił się Grzegorz Kajdanowicz do widzów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Następnie pokazano oglądalność programów informacyjnych w lutym. I tak "Fakty" oglądało średnio 2,9 mln widzów, a to jest o 300 tys. więcej niż "Wiadomości" TVP i milion niż polsatowskie "Wydarzenia".
Kajdanowicz zaprezentował też udział w ryku stacji informacyjnych. W najważniejszej dla reklamodawców grupie ogólnej (widzowie powyżej czwartego roku życia) TVN24 też zajmuje pierwsze miejsce z wynikiem 4,84 proc. Przewaga jednak nie jest wielka, bowiem TVP Info ma zasięg 4,82 proc.
Wybierz z nami najlepszy polski film! Kliknij, by zagłosować na swojego faworyta.
W styczniu 2023 r. wyniki prezentowały się następująco: TVN24 miał 4,7 proc., a TVP Info 4,3 proc.
- Liderem wśród portali stacji telewizyjnych jest tvn24.pl. Raz jeszcze dziękujemy, także dziś, że byliście państwo z nami - postawił kropkę na "i" prowadzący "Faktów".
Zaprezentowane w "Faktach" dane pochodzą z cyklicznych badań Nielsen Audience Measurement, które były wielokrotnie podważane przez byłego szefa TVP Jacka Kurskiego.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" znęcamy się nad ofertą SkyShowtime (ale chwalimy "Yellowstone"), podziwiamy Brendana Frasera w "Wielorybie" i nabijamy się z polskich propozycji na Eurowizję. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.