Eksperci od PR są zgodni. Miażdżą Paulinę Smaszcz. "Desperacja", "Wizerunkowy strzał w kolano"
Paulina Smaszcz od kilku tygodni publicznie atakuje byłego męża i jego partnerkę, a także tych, którzy ośmielą się jej działania skrytykować. Dla wielu ekspertów z branży PR, którą Smaszcz reprezentuje, to nie tylko zaskakujące, ale i niedopuszczalne. Są zgodni: była żona prezentera TVP fatalnie obchodzi się z własnym wizerunkiem.
Trzy lata temu oficjalnie zakończyło się małżeństwo Pauliny Smaszcz i Macieja Kurzawskiego. Oboje zapewniali dotąd, że pozostają w przyjacielskich relacjach. Przełom nastąpił kilka tygodni temu, kiedy Paulina Smaszcz wyoutowała na Instagramie swojego eks, potwierdzając plotki, że jest w związku z Katarzyną Cichopek.
Od tamtej pory jest tylko gorzej, bo dawna dziennikarka TVP, a od wielu lat specjalistka PR, publicznie daje upust swoim emocjom, atakując nie tylko byłego męża i jego partnerkę, ale i komentujących sprawę znajomych z show-biznesu. Ostatnio poszła nawet krok dalej, publikując na swoim InstaStories wpisy internautów wprost obrażające gwiazdę "M jak miłość".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Paulina Smaszcz wywołuje burzę w mediach. Wytyka innym hipokryzję
Działania Pauliny Smaszcz szokują nie tylko internautów, ale i jej kolegów po fachu. Warto bowiem podkreślić, że była żona Kurzajewskiego od lat pracuje w branży PR, profesjonalnie zajmując się wizerunkiem. Jest doktorem nauk społecznych, wykładowcą akademickim, współpracuje m.in. z Uniwersytetem Warszawskim, Uniwersytetem SWPS i WSH.
Jednak to, jaki wizerunek kreuje w ostatnim czasie wokół własnej osoby, już przynosi jej wymierne starty. Paulina Smaszcz straciła niedawno stanowisko szefowej marketingu i PR w firmie doradczej JLL Polska, o czym informowały Wirtualnemedia.pl (dziennikarka twierdzi, że sama zrezygnowała z powodów zdrwotnych, firma tego nie komntuje). Niedawno branżowy portal poprosił o komentarz w sprawie działań Pauliny Smaszcz kilkoro ekspertów z PR-owiej branży. Ich opinie są zgodne i bezlitosne dla Smaszcz.
- Jej sposób komunikacji jest jak dziki koń, który urwał się z lejców i biega gdzieś po polach medialnego absurdu, wywijając niezgrabnie kopytami we wszystkich możliwych kierunkach. Z boku wygląda to po prostu desperacko - oceniła w rozmowie z wspomnianym portalem Barbara Krysztofczyk, obecnie CEO w agencji Krystal Point, a w przeszłości doradczyni PR Szymona Hołowni i Anny Lewandowskiej.
Dr Eliza Misiecka, dyrektorka agencji Genesis PR, mówi o wizerunkowym strzale w kolano i o tym, że działania Pauliny Smaszcz są zaprzeczeniem wszelkich zasad dobrego PR-u.
- Dziwi mnie także, że taka osoba promuje się jako trener czy szkoleniowiec. Jej zachowanie stoi w całkowitej sprzeczności z jakimikolwiek zasadami, jakich uczy się na szkoleniach z komunikacji czy budowania wizerunku. Nie sądzę, by takie działania dały pozytywne efekty biznesowe w długim terminie. To raczej strzał w kolano, niepotrzebne budowanie wokół siebie negatywnej atmosfery, wizerunku osoby złej i mściwej - oceniła w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.
Bardziej powściągliwie, choć wciąż sceptycznie, pod adresem Pauliny Smaszcz wypowiada się dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, ekspertka m.in. ds wizerunku z Uniwersytetu Warszawskiego.
- Trudno wyobrazić sobie, że osoba komentująca zarówno swoje sprawy prywatne, jak i prywatność innych celebrytów, może z sukcesem połączyć taką aktywność (a czasami wręcz nadaktywność medialną) z tworzeniem przestrzeni dla wizerunkowo komfortowego funkcjonowania organizacji, na rzecz której pracuje - podsumowała ekspertka.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się "The Office", krytykujemy "The Crown", rozgryzamy "The Bear", wspominamy "Barry’ego" i patrzymy przez palce na "Na zachodzie bez zmian". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.