Trwa ładowanie...

Bez zaskoczenia. Zwycięzca mógł być tylko jeden

Za nami pierwszy miesiąc 2024 r. Do sieci trafiły właśnie wyniki oglądalności platform streamingowych, które prześcigają się w produkowaniu nowości i wykupowaniu praw do największych hitów, aby przyciągnąć do siebie jak największą liczbę abonentów. Lider rankingu mógł być jednak tylko jeden.

"Skołowani" to jeden z najchętniej oglądanych w ostatnim czasie hitów na Netfliksie"Skołowani" to jeden z najchętniej oglądanych w ostatnim czasie hitów na NetfliksieŹródło: Materiały prasowe
d34gg1b
d34gg1b

W ostatnim czasie dużo mówi się o serwisach streamingowych przede wszystkim w kontekście wzrostu cen abonamentowych, zmian w polityce reklamowej czy zakazie współdzielenia kont. Szczególnie dużo działo się w tym zakresie na Netfliksie. Tylko w ostatnich kilkunastu miesiącach gigant ukrócił proceder dzielenia subskrypcji z innymi domostwami, co wbrew oczekiwaniom wcale nie doprowadziło do znaczącego odpływu użytkowników.

Niedawno pisaliśmy też o zakusach na wprowadzenie reklam do dostępnych w ofercie gier, co miałoby skutkować dorzuceniem kilku monet do ciężkiej sakiewki portalu. Nieustanny rozwój technologiczny zapewnia gigantowi VOD najlepszą jakość, ale i zmusza niektórych jego użytkowników do wymiany sprzętu, co przecież generuje dodatkowe koszty. Jak pokazują najnowsze dane, pomimo najróżniejszych modyfikacji, które są różnie oceniane przez abonentów, Netflix nie musi obawiać się o swoją pozycję na rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Seriale w 2024. Szykują się genialne premiery!

Ranking oglądalności serwisów streamingowych. Netflix notuje wzrost

Najnowsze badania opracowane przez Mediapanel PBI/Genius opisuje Press. Zgodnie z nimi w styczniu Netflix odwiedziło 10,9 mln realnych użytkowników, co oznacza 1,2-proc. wzrost w stosunku do grudnia 2023 r. Lider jak zwykle zostawił konkurencję daleko w tyle. Większość innych platform zanotowała mniej lub bardziej wyraźny spadek.

d34gg1b

Na drugim miejscu, ale z o wiele niższym wynikiem, bo wynoszącym zaledwie 3,3 mln osób, jest Disney+. Liczba ta oznacza dla niego o 12,4 proc. spadek. Zajmujące trzecią lokatę HBO Max miało w styczniu 2,98 mln realnych użytkowników, co przełożyło się na 1,14 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu.

W dalszej części zestawienia uwagę zwracają dwa duże wzrosty: Amazon Prime Video z 2,7 mln, a więc jedynie o 100 tys. mniej od Playera (-2,5 proc.) widzami (+8,4 proc.) i Pilot WP z 1,7 mln osobami (+8,3 proc.). Niewielką poprawę widać również w przypadku Polsat Box Go (1,5 mln użytkowników daje 0,5 proc. więcej w porównaniu do stycznia).

Tak prezentuje się cały ranking:

  1. Netflix – 10,9 mln (1,2 proc. więcej)
  2. Disney+ – 3,3 mln (12,4 proc. mniej)
  3. HBO Max – 2,98 mln (1,14 proc. więcej)
  4. Player – 2,8 mln (2,5 proc. mniej)
  5. Prime Video – 2,7 mln (8,4 proc. więcej)
  6. TVP VOD i TVP Go – 2,5 mln (8,3 proc. mniej)
  7. Canal+ Online – 2,3 mln (3,9 proc. mniej)
  8. SkyShowtime – 1,8 mln (1,2 proc. mniej)
  9. Pilot WP – 1,7 mln (8,3 proc. więcej)
  10. CDA – 1,6 mln (5,5 proc. więcej)
  11. Polsat Box Go – 1,5 mln (0,5 proc. więcej)
  12. VOD.pl – 0,86 mln (1,2 proc. więcej)
  13. Viaplay – 0,55 mln (33,5 proc. mniej)

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o serialach, które "ubito" zdecydowanie za wcześnie oraz wymieniamy te, które powinny pożegnać się z widzami już kilka sezonów temu. Możecie nas słuchać na Spotify, Apple Podcasts, YouTube oraz w AudioteceOpen FM.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d34gg1b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d34gg1b