Bez zaskoczenia. Zwycięzca mógł być tylko jeden

"Skołowani" to jeden z najchętniej oglądanych w ostatnim czasie hitów na Netfliksie
"Skołowani" to jeden z najchętniej oglądanych w ostatnim czasie hitów na Netfliksie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

14.02.2024 13:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Za nami pierwszy miesiąc 2024 r. Do sieci trafiły właśnie wyniki oglądalności platform streamingowych, które prześcigają się w produkowaniu nowości i wykupowaniu praw do największych hitów, aby przyciągnąć do siebie jak największą liczbę abonentów. Lider rankingu mógł być jednak tylko jeden.

W ostatnim czasie dużo mówi się o serwisach streamingowych przede wszystkim w kontekście wzrostu cen abonamentowych, zmian w polityce reklamowej czy zakazie współdzielenia kont. Szczególnie dużo działo się w tym zakresie na Netfliksie. Tylko w ostatnich kilkunastu miesiącach gigant ukrócił proceder dzielenia subskrypcji z innymi domostwami, co wbrew oczekiwaniom wcale nie doprowadziło do znaczącego odpływu użytkowników.

Niedawno pisaliśmy też o zakusach na wprowadzenie reklam do dostępnych w ofercie gier, co miałoby skutkować dorzuceniem kilku monet do ciężkiej sakiewki portalu. Nieustanny rozwój technologiczny zapewnia gigantowi VOD najlepszą jakość, ale i zmusza niektórych jego użytkowników do wymiany sprzętu, co przecież generuje dodatkowe koszty. Jak pokazują najnowsze dane, pomimo najróżniejszych modyfikacji, które są różnie oceniane przez abonentów, Netflix nie musi obawiać się o swoją pozycję na rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ranking oglądalności serwisów streamingowych. Netflix notuje wzrost

Najnowsze badania opracowane przez Mediapanel PBI/Genius opisuje Press. Zgodnie z nimi w styczniu Netflix odwiedziło 10,9 mln realnych użytkowników, co oznacza 1,2-proc. wzrost w stosunku do grudnia 2023 r. Lider jak zwykle zostawił konkurencję daleko w tyle. Większość innych platform zanotowała mniej lub bardziej wyraźny spadek.

Na drugim miejscu, ale z o wiele niższym wynikiem, bo wynoszącym zaledwie 3,3 mln osób, jest Disney+. Liczba ta oznacza dla niego o 12,4 proc. spadek. Zajmujące trzecią lokatę HBO Max miało w styczniu 2,98 mln realnych użytkowników, co przełożyło się na 1,14 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu.

W dalszej części zestawienia uwagę zwracają dwa duże wzrosty: Amazon Prime Video z 2,7 mln, a więc jedynie o 100 tys. mniej od Playera (-2,5 proc.) widzami (+8,4 proc.) i Pilot WP z 1,7 mln osobami (+8,3 proc.). Niewielką poprawę widać również w przypadku Polsat Box Go (1,5 mln użytkowników daje 0,5 proc. więcej w porównaniu do stycznia).

Tak prezentuje się cały ranking:

  1. Netflix – 10,9 mln (1,2 proc. więcej)
  2. Disney+ – 3,3 mln (12,4 proc. mniej)
  3. HBO Max – 2,98 mln (1,14 proc. więcej)
  4. Player – 2,8 mln (2,5 proc. mniej)
  5. Prime Video – 2,7 mln (8,4 proc. więcej)
  6. TVP VOD i TVP Go – 2,5 mln (8,3 proc. mniej)
  7. Canal+ Online – 2,3 mln (3,9 proc. mniej)
  8. SkyShowtime – 1,8 mln (1,2 proc. mniej)
  9. Pilot WP – 1,7 mln (8,3 proc. więcej)
  10. CDA – 1,6 mln (5,5 proc. więcej)
  11. Polsat Box Go – 1,5 mln (0,5 proc. więcej)
  12. VOD.pl – 0,86 mln (1,2 proc. więcej)
  13. Viaplay – 0,55 mln (33,5 proc. mniej)

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o serialach, które "ubito" zdecydowanie za wcześnie oraz wymieniamy te, które powinny pożegnać się z widzami już kilka sezonów temu. Możecie nas słuchać na Spotify, Apple Podcasts, YouTube oraz w AudioteceOpen FM.

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także