Wizerunkowa kampania "Wiadomości" tuż przed wyborami. Prezenterki TVP trafią na billboardy

Katarzyna Trzaskalska, Danuta Holecka i Edyta Lewandowska to - jak udało się dowiedzieć WP - twarze nowej wizerunkowej kampanii TVP, która tuż przed wyborami trafi na billboardy
Katarzyna Trzaskalska, Danuta Holecka i Edyta Lewandowska to - jak udało się dowiedzieć WP - twarze nowej wizerunkowej kampanii TVP, która tuż przed wyborami trafi na billboardy
Źródło zdjęć: © AKPA
Przemek Gulda

03.10.2023 12:09, aktual.: 03.10.2023 16:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Holecka, Lewandowska, Trzaskalska, Bogusiewicz - nawet jeśli nie oglądasz TVP, do wyborów ich twarze będziesz widzieć wszędzie. To one mają się pojawić na 300 nośnikach w dużych miastach i w internecie w ramach najnowszej akcji autopromocyjnej TVP - nieoficjalnie dowiedziała się Wirtualna Polska.

Co jeszcze wymyśli TVP, żeby przed wyborami zdobyć zainteresowanie widzów, a przede wszystkim - przekonać ich do głosowania na PiS? Najnowsza koncepcja to próba przekonania kobiet, że to stacja, w której to właśnie one mają najwięcej do powiedzenia.

Temu ma służyć akcja reklamowa przygotowywana do "odpalenia" w całej Polsce już lada moment. Billboardy i inne nośniki mają się zaraz pojawić na ulicach i w internecie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nic wspólnego z wyborami...

Według informacji, do których udało nam się nieoficjalnie dotrzeć, akcja - choć teoretycznie nie ma nic wspólnego z wyborami i ma wyłącznie charakter wizerunkowy, promujący "Wiadomości" - potrwa przez dwa pierwsze tygodnie października, czyli do samych wyborów.

Kampania ruszy lada moment i będzie robiona z rozmachem - do tego stopnia, że w gorącym przedwyborczym czasie, w którym większość nośników reklamowych jest zajęta przez materiały poszczególnych komitetów, trudno było ją "zmieścić" w ramach funkcjonującej w miastach infrastruktury reklamowej.

Mimo to TVP udało się znaleźć około 300 wielkoformatowych powierzchni reklamowych, z czego 70 to tablice 6 na 3 metry, a pozostałe to siatki wielkoformatowe i tzw. nośniki digitalowe. Będzie je można zobaczyć przede wszystkim w dziesięciu największych polskich miastach.

Wizerunkowa kampania TVP pojawi się m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, a także w Gliwicach. Poza billboardami promocyjne plakaty pojawią się też w internecie. Materiały związane z akcją będzie można zobaczyć także w postaci bannerów na stronach internetowych i w social mediach. Co, a właściwie kto, konkretnie będzie promować TVP?

Cztery "pancerne" z TVP

Jak udało się nam ustalić, na billboardach, które już niebawem pojawią się w miejskiej przestrzeni, widnieć będą twarze czterech prezenterek "Wiadomości" TVP: Danuty Holeckiej, Edyty Lewandowskiej, Katarzyny Trzaskalskiej i Anny Bogusiewicz, która do zespołu "Wiadomości" dołączyła pod koniec września.

Znamienny będzie z kolei brak dwóch prowadzących: Michała Adamczyka i Adriana Boreckiego, którzy ustąpią miejsca koleżankom po to, by promocyjny przekaz odpowiadał narracji o sile kobiet w TVP.

Przyciągnąć kobiety

Wygląda na to, że wizerunkowa kampania TVP ma w pewien sposób pomóc rządzącym w poprawie notowań wśród kobiet. Nie jest tajemnicą, że PiS, mimo usilnych zapewnień i partyjnych przekazów, ma z kobietami problem.

Wystarczy tylko wspomnieć o zaostrzeniu prawa aborcyjnego i wymierzonych w polityków prawicy "czarnych protestach", które jesienią 2016 roku rozlały się po kraju. Kobiety pamiętają też niefortunne, najdelikatniej mówiąc, słowa prezesa PiS o "dawaniu w szyję".

Wirtualna Polska próbowała dowiedzieć się czegoś więcej o akcji od władz TVP, ale nasze pytania o jej budżet i zasięg do teraz pozostały bez odpowiedzi.

Gośćmi najnowszego odcinka "Clickbaitu" są Kamila Urzędowska (pięknie malowana Jagna z "Chłopów") oraz Jan Kidawa-Błoński (reżyser sequela kultowej "Różyczki"). Na tapet wzięliśmy też: "Kosa", "Horror Story", "Imago", "Freestyle", "Święto ognia""Tyle co nic", czyli najciekawsze filmy 48. festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (301)
Zobacz także