Wizerunkowa kampania "Wiadomości" tuż przed wyborami. Prezenterki TVP trafią na billboardy
03.10.2023 12:09, aktual.: 03.10.2023 16:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Holecka, Lewandowska, Trzaskalska, Bogusiewicz - nawet jeśli nie oglądasz TVP, do wyborów ich twarze będziesz widzieć wszędzie. To one mają się pojawić na 300 nośnikach w dużych miastach i w internecie w ramach najnowszej akcji autopromocyjnej TVP - nieoficjalnie dowiedziała się Wirtualna Polska.
Co jeszcze wymyśli TVP, żeby przed wyborami zdobyć zainteresowanie widzów, a przede wszystkim - przekonać ich do głosowania na PiS? Najnowsza koncepcja to próba przekonania kobiet, że to stacja, w której to właśnie one mają najwięcej do powiedzenia.
Temu ma służyć akcja reklamowa przygotowywana do "odpalenia" w całej Polsce już lada moment. Billboardy i inne nośniki mają się zaraz pojawić na ulicach i w internecie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nic wspólnego z wyborami...
Według informacji, do których udało nam się nieoficjalnie dotrzeć, akcja - choć teoretycznie nie ma nic wspólnego z wyborami i ma wyłącznie charakter wizerunkowy, promujący "Wiadomości" - potrwa przez dwa pierwsze tygodnie października, czyli do samych wyborów.
Kampania ruszy lada moment i będzie robiona z rozmachem - do tego stopnia, że w gorącym przedwyborczym czasie, w którym większość nośników reklamowych jest zajęta przez materiały poszczególnych komitetów, trudno było ją "zmieścić" w ramach funkcjonującej w miastach infrastruktury reklamowej.
Mimo to TVP udało się znaleźć około 300 wielkoformatowych powierzchni reklamowych, z czego 70 to tablice 6 na 3 metry, a pozostałe to siatki wielkoformatowe i tzw. nośniki digitalowe. Będzie je można zobaczyć przede wszystkim w dziesięciu największych polskich miastach.
Wizerunkowa kampania TVP pojawi się m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, a także w Gliwicach. Poza billboardami promocyjne plakaty pojawią się też w internecie. Materiały związane z akcją będzie można zobaczyć także w postaci bannerów na stronach internetowych i w social mediach. Co, a właściwie kto, konkretnie będzie promować TVP?
Cztery "pancerne" z TVP
Jak udało się nam ustalić, na billboardach, które już niebawem pojawią się w miejskiej przestrzeni, widnieć będą twarze czterech prezenterek "Wiadomości" TVP: Danuty Holeckiej, Edyty Lewandowskiej, Katarzyny Trzaskalskiej i Anny Bogusiewicz, która do zespołu "Wiadomości" dołączyła pod koniec września.
Znamienny będzie z kolei brak dwóch prowadzących: Michała Adamczyka i Adriana Boreckiego, którzy ustąpią miejsca koleżankom po to, by promocyjny przekaz odpowiadał narracji o sile kobiet w TVP.
Przyciągnąć kobiety
Wygląda na to, że wizerunkowa kampania TVP ma w pewien sposób pomóc rządzącym w poprawie notowań wśród kobiet. Nie jest tajemnicą, że PiS, mimo usilnych zapewnień i partyjnych przekazów, ma z kobietami problem.
Wystarczy tylko wspomnieć o zaostrzeniu prawa aborcyjnego i wymierzonych w polityków prawicy "czarnych protestach", które jesienią 2016 roku rozlały się po kraju. Kobiety pamiętają też niefortunne, najdelikatniej mówiąc, słowa prezesa PiS o "dawaniu w szyję".
Wirtualna Polska próbowała dowiedzieć się czegoś więcej o akcji od władz TVP, ale nasze pytania o jej budżet i zasięg do teraz pozostały bez odpowiedzi.
Gośćmi najnowszego odcinka "Clickbaitu" są Kamila Urzędowska (pięknie malowana Jagna z "Chłopów") oraz Jan Kidawa-Błoński (reżyser sequela kultowej "Różyczki"). Na tapet wzięliśmy też: "Kosa", "Horror Story", "Imago", "Freestyle", "Święto ognia" i "Tyle co nic", czyli najciekawsze filmy 48. festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.