"Wiadomości" na szczycie. "Fakty" na drugim miejscu i tracą widzów
Nieustanną walkę o widza programów informacyjnych w październiku zdecydowanie wygrały "Wiadomości". Ekipa TVP nie tylko znacząco wyprzedziła "Fakty", ale także zyskała rok do roku nowych widzów - w przeciwieństwie do konkurencyjnego programu TVN.
16.11.2023 | aktual.: 16.11.2023 12:05
Jak wynikach z danych Nielsen Audience Measurement, opublikowanych przez serwis Wirtualnemedia.pl, "Wiadomości" przyciągały w październiku średnio 2,8 mln widzów. To łączny wynik emisji na kanałach TVP1, TVP Info i TVP Polonia. Taki wynik zapewnił "Wiadomościom" 22,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
W porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. widownia "Wiadomości" zwiększyła się o prawie 2 proc. W tym samym czasie "Fakty" straciły aż 5,7 proc., co przekłada się na 164 tys. widzów. Program nadawany w TVN i TVN24 BiS uplasował się w październiku na drugim miejscu ze średnią oglądalnością na poziomie 2,7 mln widzów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Podium najczęściej oglądanych programów informacyjnych zamyka "Teleexpress" z wynikiem 2,14 mln widzów. Ten program stracił w porównaniu z rokiem ubiegłym ok. 87 tys. (3,9 proc. publiki). Stratę odnotowały też "Wydarzenia" (Polsat, Polsat News, Wydarzenia24). Ten program miał średnią oglądalność na poziomie 1,77 mln widzów, których w październiku 2022 r. było o 13 tys. więcej (0,72 proc.).
Piąte miejsce w minionym miesiącu należało do "Panoramy". Program nadawany w TVP2 i TVP Info przyciągał średnio 1,56 mln widzów, czyli aż o 67,6 tys. więcej (przyrost 4,5 proc.) niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o "Czasie krwawego księżyca" i prawdziwej historii stojącej za filmem Martina Scorsese, sprawdzamy, czy jest się czego bać w "Zagładzie domu Usherów" i czy leniwiec-morderca ze "Slotherhouse" to taki słodziak, na jakiego wygląda. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.