Viaplay chce walczyć z dzieleniem konta. Co trzeci widz tak robi
Viaplay to skandynawska platforma streamingowa, która pojawiła się w Polsce w sierpniu 2021 r. i właściwie od początku boryka się z problemami technicznymi. Widzowie zgłaszali liczne skargi, tymczasem właściciel zamierza ukrócić proceder dzielenia się hasłem do jednego konta, co naraża go na spore straty.
Niedawno pisaliśmy o skargach na Viaplay w Polsce i problemach, które doprowadziły do nałożenia na firmę przez UOKiK 22,23 mln zł kary. Platforma streamingowa, na której oprócz filmów i seriali można przede wszystkim oglądać wydarzenia sportowe spod znaku Premier League, Bundesliga, KSW czy Formuła 1, od dawna boryka się z problemami technicznymi i przerywaniem transmisji.
Wielu widzów rozczarowanych poziomem usługi zapewne już zrezygnowało z opłacania Viaplay. Pozostałych czekają spore zmiany związane z dzieleniem się hasłem do konta. Skandynawska platforma wzorem Netfliksa zamierza zablokować taką możliwość, z której według ustaleń Viaplay korzysta aż co trzeci klient. Oprócz tego latem ma zostać wprowadzony nowy rodzaj usługi, uwzględniający emisję reklam.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak donosi serwis Wirtualnemedia.pl, "na niektórych rynkach Viaplay ograniczył możliwość oglądania transmisji sportowych do jednego urządzenia jednocześnie (w Polsce to dwa urządzenia)". Dzięki temu udostępnianie konta ograniczono aż o 80 proc.
Viaplay wychodzi z Polski
Obecnie nie wiadomo, czy zapowiedziane zmiany dotyczą wszystkich rynków - w tym także Polski. Warto jednak przypomnieć, że Viaplay zamierza się wycofać z naszego kraju do lata 2025 r. Możliwe jest sprzedanie całego biznesu albo poszczególnych licencji (np. na wspomniane wydarzenia sportowe). Jako potencjalnych nabywców wskazuje się Canal+ (największy udziałowiec Viaplay) oraz Telewizję Polsat. Powodem wycofania są niezadowalające wyniki finansowe firmy.
Obecnie Viaplay jest oferowana Polakom w trzech wariantach abonamentowych za 15, 40 i 55 zł/miesiąc. Przy czym tylko najdroższy pakiet gwarantuje dostęp do wszystkich transmisji w ramach Sport i Sport Premium typu KSW, Premier League i Formuła 1.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" pochylamy się nad "Mocnym tematem" Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na "Nową konstelację" i jedziemy do Włoch z "Ripleyem". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: