Potężne problemy finansowe. Platforma miała stać się hitem w Polsce

Viaplay to platforma stramingowa Nordic Entertainment Group, która od blisko 2 lat jest dostępna dla polskich użytkowników. W niej znajdziemy nie tylko filmy, seriale i programy dla dzieci, ale także, a może przede wszystkim transmisje sportowe, co wyróżnia ją na tle konkurencji. Platforma miała stać się hitem na rynku, ale sprawy potoczyły się inaczej.

"Das Boot" - jeden z filmowych przebojów Viaplay
"Das Boot" - jeden z filmowych przebojów Viaplay
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

06.06.2023 | aktual.: 06.06.2023 20:04

W dniu premiery na polskim rynku w ofercie platformy stramingowej Nordic Entertainment Group dostępny był tylko jeden pakiet – Viaplay Total, w którym klienci otrzymali dostęp do całej biblioteki platformy, rozgrywek sportowych i kanałów telewizyjnych. Pakiet kosztował 34 zł miesięcznie, czyli więcej niż pakiety minimum Netfliksa, HBO GO czy Amazon Prime Video.

Kibicom sportowym Viaplay gwarantował dostęp do meczów Premier League, Bundesligi, gal KSW. Od 1 marca w związku z rozszerzeniem oferty o wyścigi Formuły 1, platforma zmieniła cennik. Oferuje pakiet Total ze wszystkimi treściami za 55 zł miesięcznie. Można też jednak wybrać jeden z tańszych pakietów, np. taki, w którym znajdziemy tylko filmy i seriale. Jego koszt wynosi 15 zł na miesiąc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zdaniem ekspertów, niedawna podwyżka cen subskrypcji (pakiet Total) okazała się punktem krytycznym dla skandynawskiej platformy streamingowej. W oświadczeniu Viaplay poinformowało, że wedle aktualnych obliczeń EBIT (czyli zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek) w drugim kwartale 2023 roku wyniesie od minus 250 do minus 300 miliarda szwedzkich koron.

Szefowie Viaplay nie ukrywają, że jednym z najważniejszych powodów potężnych problemów finansowych platformy jest gwałtowny wzrost liczby klientów rezygnujących z usługi po podwyżkach cen.

Po opublikowaniu nowych, dramatycznych prognoz z funkcji prezesa zrezygnował Anders Jensen. Jego dymisja została zaakceptowana, a nowym prezesem Viaplay Group został Jorgen Madsen Lindemann. Przed nowym CEO ogromne wyzwanie. Wielu użytkowników jest bowiem bardzo rozczarowana nie tylko ofertą oraz cennikiem platformy, ale także jakością pokazywanych na Viaplay sportowych transmisji.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" bierzemy na warsztat kontrowersje wokół "Małej syrenki", rozprawiamy o strajku scenarzystów i filmach dokumentalnych oraz zdradzamy, jakich letnich premier kinowych nie możemy się doczekać. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (47)