TVP prze do przodu. Popularny serial i orędzie prezydenta Dudy zmiażdżyły konkurencję
TVP w listopadzie wyprzedziła Polsat i TVN. Okazuje się, że widzowie wciąż bardzo chętnie oglądają serial, który w Telewizji Polskiej jest emitowany od 20 lat. Ale nie tylko. Mnóstwo odbiorców telewizji publicznej włączyło ją, by obejrzeć orędzie prezydenta Andrzeja Dudy. Jak poradziła sobie konkurencja?
17.11.2023 | aktual.: 17.11.2023 12:06
Telewizja Polska budzi mnóstwo kontrowersji i sprzecznych odczuć, ale wciąż cieszy się dużą popularnością widzów. Niestety niektórzy z nich (nawet kilkaset tysięcy gospodarstw domowych) mogą stracić dostęp do TVP jeszcze przed świętami. Na połowę grudnia zaplanowano zmianę sposobu nadawania kanałów należących do telewizji publicznej. To oznacza, że aby wciąż móc odbierać telewizyjną Jedynkę, Dwójkę czy TVP Info, potrzebny jest odpowiedni odbiornik telewizyjny lub dekoder.
Te problemy są jednak dopiero przed TVP i odbiorcami telewizji publicznej. Tymczasem Telewizja Polska zyskuje przewagę nad konkurencją. To emitowane w TVP programy i seriale cieszyły się ostatnio dużym zainteresowaniem widzów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Według Wirtualnych Mediów w dniach 6-12 listopada hitem okazał się serial "M jak miłość", a konkretnie poniedziałkowy odcinek. Obejrzało go średnio 3,14 mln osób. Odrobinę mniej przyciągnął przed ekrany prezydent Andrzej Duda. Jego orędzie śledziło średnio 3,12 mln widzów. Przemówienie emitowano także w TVN24 i tam było oglądane przez 1,82 mln odbiorców. Trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych programów należało do show "Rolnik szuka żony". Niedzielny odcinek zebrał widownię na średnim poziomie 2,86 mln.
TVN w drugim tygodniu listopada wygrał z TVP w kategorii programów informacyjnych. Wydanie z 12 listopada oglądało 2,81 mln widzów. "Wiadomości" najwyższy wynik uzyskały 11 listopada - to 2,33 mln widzów.
Widzów przyciągnęły też takie seriale jak "Kamerdyner" i "Ojciec Mateusz" TVP1, "Na dobre i na złe" oraz "Barwy szczęścia" TVP2. Zestawienie 20 pozycji z największą oglądalnością zamknęło "Koło fortuny" z 12 listopada.
Telewizyjna Jedynka w badanym czasie była numerem jeden nie tylko z nazwy. To ten kanał widzowie oglądali najchętniej. Tuż za TVP1 uplasowała się TVP2, a na trzecim miejscu TVN24. Stacja odnotowała spory skok z piątego miejsca, wyprzedzając TVN i Polsat.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o "Czasie krwawego księżyca" i prawdziwej historii stojącej za filmem Martina Scorsese, sprawdzamy, czy jest się czego bać w "Zagładzie domu Usherów" i czy leniwiec-morderca ze "Slotherhouse" to taki słodziak, na jakiego wygląda. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.