TVP pozwała TV Republika. Szybka odpowiedź Olechowskiego

26 marca TVP złożyła pozew przeciw TV Republika. Chodzi o program "#Jedziemy" Michała Rachonia. Stacja domaga się ogromnego odszkodowania. Do sprawy w ostry sposób odniósł się Jarosław Olechowski, były dyrektor TAI.

Jarosław Olechowski stanął w obronie Michała Rachonia
Jarosław Olechowski stanął w obronie Michała Rachonia
Źródło zdjęć: © fot. East News, TVP

"W dniu 26 marca 2024 roku Telewizja Polska SA w likwidacji, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, złożyła w Sądzie Okręgowym w Warszawie pozew przeciwko TV Republika o zaniechanie dokonywania naruszeń praw autorskich przysługujących TVP do audycji ’Jedziemy’, zapłatę odszkodowania za naruszenie praw TVP do audycji oraz z tytułu nieuczciwej konkurencji, wydanie bezprawnie uzyskanych korzyści, przeproszenie oraz zapłatę zadośćuczynienia na cel społeczny" - można przeczytać w komunikacie TVP.

"Łączna kwota wszystkich roszczeń szacowana jest na kwotę ok. 1.000.000 PLN" - dodano.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz: Nowe twarze TVP

Jak doskonale wiadomo, "#Jedziemy" to program autorski, który zadebiutował na antenie Telewizji Polskiej (TVP) w okresie, kiedy prezesem stacji był Jacek Kurski. "#Jedziemy" składało się z dwóch segmentów rozmów "jeden na jeden", które były przeplatane komentarzami od stałych gości programu. Michał Rachoń był twarzą i gospodarzem programu.

Rachoń, który po zmianie władzy nadaje "#Jedziemy" w TV Republika, zdążył już zareagować na pozew. Na X (dawniej Twitter) napisał, że jeśli "likwidatorzy od pułkownika Rympałka próbują w ten sposób powiedzieć, że chcieliby mieć na antenie program "Michał Rachoń #Jedziemy", to sorry, ale nie widzę żadnej możliwości współpracy z uzurpatorami, których do TVP policyjnymi sukami przywieźli politycy ściskający się z Putinem takim, jakim on jest".

Jarosław Olechowski komentuje pozew

Do pozwu odniósł się były szef TAI. Jarosław Olechowski stwierdził, że "nieudacznicy z neo-TVP żądają miliona złotych od TV Republika". Nazwał to "desperacją odwrotnie proporcjonalną do wyników tej grupy rekonstrukcyjnej udającej menedżerów i dziennikarzy".

"Udział TVP Info w rynku telewizyjnym spadł właśnie do poziomu 1 proc. (słownie: jednego procenta). To 5-krotnie mniej niż wynosił jeszcze pod koniec ubiegłego roku i ponad 3-krotnie mniej niż obecne wyniki TV Republika. Z racji obecnie pełnionej funkcji powinienem się cieszyć, że w rynkowym starciu mam tak niekompetentnych przeciwników. Ale w TVP spędziłem łącznie blisko 15 lat. Serce mi krwawi, kiedy patrzę jak dyletanci niszczą wieloletni dorobek tysięcy osób, swoje błędy (lub celowe działanie) próbując przykryć kanonadą pseudozarzutów" - skomentował.

Olechowski dołączył do wpisu zrzut z przedstawionym przez Nielsena udziałem w rynku telewizyjnym. Były dyrektor TAI wybrał jednak wyniki z 25 marca. Po spojrzeniu na oglądalność tygodniową z okresu 11-17 marca można zauważyć, że TV Republika miała 3,18 proc., zaś TV Info 1,50 proc. Jest to zatem wynik lepszy od 1,05 proc. z 25 marca.

Oglądalność TVP Info za cały luty wynosiła 1,54 proc. TV Republika za to zaczyna wyraźnie tracić widzów, bo jeszcze w ubiegłym miesiącu miała udział na rynku na poziomie 3,58 proc., a teraz oscyluje wokół 3,20 proc.

W 52. odcinku podcastu "Clickbait" rozwiązujemy "Problem trzech ciał" Netfliksa, zachwycamy się "Szogunem" na Disney+ i wspominamy najlepsze seriale 2023 roku nagrodzone na gali Top Seriale 2024. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Teleshow
tvpmichał rachońtvp info

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (20)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.