Kolejne spadki oglądalności TV Republika. Holecka minęła się z prawdą
Po grudniowej rewolucji w TVP oglądalność TV Republika gwałtownie poszybowała w górę. Ostatnie statystyki mogą jednak nie napawać włodarzy stacji optymizmem. Widownia Telewizji Tomasza Sakiewicza systematycznie się kurczy. Mimo tego Danuta Holecka podziękowała widzom za "rekordową oglądalność".
09.03.2024 | aktual.: 10.03.2024 13:11
Tydzień po zaprzysiężeniu nowego rządu przez media publiczne przetoczyła się fala zmian. Beneficjentem tego stanu rzeczy okazała się TV Republika. Stacja zanotowała znaczący wzrost oglądalności. Według danych Nielsen Media w dniach 20 grudnia - 8 stycznia telewizja Tomasza Sakiewicza odnotowała 3,73 proc. udziału widowni telewizyjnej.
Najwięcej widzów oglądało Telewizję Republika 9 stycznia. Stacja zgromadziła wówczas przed ekranami 314 tys. widzów. Potem oglądalność wyglądała różnie. Od 12 do 18 lutego było to już 160 tys., a od 19 do 25 lutego - 184 tys. widzów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kolejne spadki oglądalności TV Republika
Po nieznacznym wzroście oglądalności, tym razem Telewizja Republika ponownie traci widzów. Zgodnie z danymi Nielsen Media na okres 26 lutego - 3 marca widownia Telewizji Republika skurczyła się do 166 tys. osób. Przełożyło się to na udział widowni telewizyjnej w wysokości 3,34 proc.
Jeszcze w poniedziałek 4 marca pod koniec wieczornego serwisu "Dzisiaj" w Telewizji Republika Danuta Holecka nie kryła radości i dziękowała widzom za "rekordowe wyniki oglądalności". W świetle danych z raportu Nielsena, słowa byłej twarzy "Wiadomości" zdają się nie do końca korespondować z rzeczywistością.
Jak radzi sobie konkurencja?
Konkurencyjne stacje także muszą pogodzić się ze spadkami oglądalności w analogicznym okresie. TVN24 od 19 lutego do 25 lutego śledziło średnio 392 tys. widzów (7,66 proc. udziału). Z kolei od 26 lutego do 3 marca było już 373 tys. osób (7,50 proc. udziału)
Zdecydowanie słabiej wypada Polsat News. W dniach 19 luty - 25 luty stację śledziło 97 tys. widzów (1,90 proc. udziału), a w okresie od 26 lutego do 3 marca - 87 tys. oglądających (1,75 proc. udziału).
W 51. odcinku podcastu "Clickbait" typujemy, kto zgarnie Oscara, a kto będzie musiał obejść się smakiem. Kto naszym zdaniem zgarnie najwięcej statuetek? Przekonaj się, słuchając nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: