TVP Info przegrało z największym rywalem. Widzowie tracą zainteresowanie stacją
TVN24 okazało się liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym kwartale. Wyprzedziło tym samym TVP Info. Nie są to jedyne ciekawe informacje z najnowszego raportu Nielsen Audience Measurement.
Jak można przeczytać w serwisie Wirtualnemedia.pl, średni dobowy udział TVN24 w pierwszym kwartale 2021 r. wyniósł 4,81 proc. Jest to niewielki spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej (0,76 proc.). A jednak przyczynił się do tego, że stacja awansowała na pozycję lidera wśród programów informacyjnych. TVP Info musiało zadowolić się tym razem drugą lokatą. Średni kwartalny wynik kanału wyniósł 3,64 proc. Jednak jego włodarzy może martwić fakt, że zaliczył wysoki spadek – osiągnął wynik gorszy o 27,47 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2020 r.
Na trzecim miejscu uplasował się Polsat News z wynikiem 1,85 proc. udziału. Tutaj nastąpił wzrost oglądalności o 7,55 proc. Dalej uplasowały się stacje TVP3 (1,06 proc.) oraz TVN24 BiS (0,40 proc.). W obu przypadkach zanotowano spadki – w przypadku pierwszego jest to wynik gorszy o 2,04 proc., zaś przy drugim o 14,8 proc. Według raportu Nielsen Audience Measurement największym wzrostem mogła pochwalić się Telewizja wPolsce.pl (9. miejsce na liście) – wyniósł on... 160 proc., co dało 0,013 proc. udziału.
Z kolei fatalną stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która spadła w zestawieniu z siódmej na ósmą lokację. Jej wynik zmniejszył się aż o 52,31 proc., co przełożyło się na 0,03 proc. udziału. Oprócz wymienionych wcześniej kanałów w zestawieniu znalazły się jeszcze Polsat News 2 (6. miejsce, 0,996 proc. udziału), TV Republika (7. miejsce, 0,037 udziału) oraz BIZNES24 (10. miejsce, 0,008 proc. udziału).
Innym ciekawą sprawą wynikającą z danych podanych przez Wirtualnemedia.pl jest fakt, że również w grupie komercyjnej (16-49), w której TVN24 wygrał z wynikiem 3,15 proc. (spadek o 4,96 proc.), TVP Info zanotowało duży spadek – stacja miała 1,63 proc. udziału, co jest wynikiem gorszym względem analogicznego kwartału o 32,10 proc. Goni ją Polsat News, którego udział wyniósł 1,55 proc. (wzrost o 5,82 proc.).