TVN24 rośnie w siłę. Zwiększyli przewagę nad konkurencją

Na rynku wciąż przybywa stacji informacyjnych, ale większość widzów i tak wybiera między TVN24 a TVP Info. Od kilku miesięcy pozycję lidera oglądalności utrzymuje ta pierwsza stacja. W październiku przewaga TVN24 zaczęła się zwiększać.

Anita Werner jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy stacji TVN24
Anita Werner jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy stacji TVN24
Źródło zdjęć: © TVN
oprac. MOS

07.11.2022 | aktual.: 07.11.2022 09:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatnie miesiące to złoty czas dla polskich stacji informacyjnych. Przyczynia się do tego zapewne sytuacja za wschodnią granicą, a co za tym idzie potrzeba uzyskania zweryfikowanych faktów. Nawet na początku pandemii zainteresowanie widzów nie było aż tak wysokie. Większość Polaków szuka informacji, wybierając między stacjami TVN24 a TVP Info.

Jak podaje serwis Wirtualne Media, na podstawie danych Nielsen Audience Measurement, w październiku widzowie najchętniej oglądali TVN24. Kanał odnotował średni dobowy udział na rynku na poziomie 5,65 proc., co zarazem jest wzrostem o 12,33 proc. w porównaniu do października 2021 r. Przekłada się to również na większą popularność "Faktów" nad "Wydarzeniami" TVP.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dobra passa TVN24 trwa od maja. Wcześniej pojedynek z publicznym nadawcą był bardziej zacięty i stacje zamiennie zajmowały pozycję lidera. Tymczasem październikowy wynik oglądalności TVP Info jest niższy niż we wrześniu - 4,77 proc. średniego dobowego udziału w porównaniu z 5,05 proc.

Na podium powrócił Polsat News z wynikiem 1,78 proc., który we wrześniu przegrał z TVP3. Tym razem lokalne stacje Telewizji Polskiej uplasowały się na czwartym miejscu ze średnim dobowym udziałem na poziomie 0,9 proc.

Bez zmian na piątej pozycji pozostaje kanał Wydarzenia24, który rozpoczął nadawanie we wrześniu 2021 r., zastępując Superstację. W porównaniu z innymi stacjami informacyjnymi osiąga 0,71 proc. średniego dobowego udziału na rynku.

Komentarze (14)