TVN24 czy TVP1? Wyniki oglądalności w tygodniu wyborczym mówią same za siebie

Anna Bogusiewicz i Diana Rudnik prowadziły wieczorne wydania odpowiednio "Wiadomości" i "Faktów" w dniu wyborów
Anna Bogusiewicz i Diana Rudnik prowadziły wieczorne wydania odpowiednio "Wiadomości" i "Faktów" w dniu wyborów
Źródło zdjęć: © TVN, TVP

20.10.2023 08:08, aktual.: 20.10.2023 08:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatni tydzień przed wyborami parlamentarnymi przyniósł stacjom telewizyjnym wzrost oglądalności. Najbardziej zaciekły pojedynek toczył się między informacyjnymi programami TVP i TVN. Kto wyszedł z niego zwycięsko?

Końcówka kampanii wyborczej była gorącym okresem w mediach. Świadczy o tym chociażby wynik oglądalności debaty wyborczej nadawanej przez TVP1 w poniedziałek 9 października. Według danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez Wirtualne Media, program oglądało wówczas średnio 3,8 mln widzów, a doliczając widownię debaty z kanałów TVP Info, TVP Polonia i TV Republika - 5,61 mln.

Efektem tego była też wysoka oglądalność "Wiadomości" TVP emitowanych tuż po debacie. Oglądało je średnio 2,56 mln widzów. Taką samą publikę zebrały "Fakty", tyle że w dniu wyborów parlamentarnych, czyli w niedzielę 15 października.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Poza polityką Polacy żyli też piłką nożną, a właściwie meczem Wyspy Owcze-Polska, który w czwartkowy wieczór 12 października śledziło 2,93 mln widzów TVP1. Frekwencyjny sukces "Jedynce" zapewniły też emisje seriali "M jak miłość" i "Dewajtis", dzięki czemu stacja utrzymała pozycję lidera oglądalności w tygodniu 9-15 października.

Warto jednak zwrócić uwagę na znaczny awans stacji TVN24, która z miejsca szóstego przeskoczyła na drugie na półmetku kampanii wyborczej. Kanał odnotował 8,44 proc. udziału w rynku (wzrost o 1,53 proc.). Wieczór wyborczy "Czas decyzji", podczas którego przedstawiono wyniki exit poll, śledziło średnio 1,53 mln widzów.

Na trzecim miejscu uplasowała się stacja TVP2 z udziałem 8,40 proc. W tyle pozostała TVP Info, zajmując szóste miejsce wśród najczęściej oglądanych stacji w tygodniu wyborczym, z wynikiem 6,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Media, zakupy, reklama – Twoja opinia jest dla nas ważna. Wypełnij ankietę i wypowiedz się już dziś

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o horrorach, które bawią, strasząc, wspominamy ekranizacje lektur, które chcielibyśmy zapomnieć, a także spoglądamy na Netfliksowego "Beckhama", bo jak tu na niego nie patrzeć? Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (27)
Zobacz także