TVN24 czy TVP1? Wyniki oglądalności w tygodniu wyborczym mówią same za siebie

Ostatni tydzień przed wyborami parlamentarnymi przyniósł stacjom telewizyjnym wzrost oglądalności. Najbardziej zaciekły pojedynek toczył się między informacyjnymi programami TVP i TVN. Kto wyszedł z niego zwycięsko?

Anna Bogusiewicz i Diana Rudnik prowadziły wieczorne wydania odpowiednio "Wiadomości" i "Faktów" w dniu wyborów
Anna Bogusiewicz i Diana Rudnik prowadziły wieczorne wydania odpowiednio "Wiadomości" i "Faktów" w dniu wyborów
Źródło zdjęć: © TVN, TVP

20.10.2023 | aktual.: 20.10.2023 08:23

Końcówka kampanii wyborczej była gorącym okresem w mediach. Świadczy o tym chociażby wynik oglądalności debaty wyborczej nadawanej przez TVP1 w poniedziałek 9 października. Według danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez Wirtualne Media, program oglądało wówczas średnio 3,8 mln widzów, a doliczając widownię debaty z kanałów TVP Info, TVP Polonia i TV Republika - 5,61 mln.

Efektem tego była też wysoka oglądalność "Wiadomości" TVP emitowanych tuż po debacie. Oglądało je średnio 2,56 mln widzów. Taką samą publikę zebrały "Fakty", tyle że w dniu wyborów parlamentarnych, czyli w niedzielę 15 października.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Poza polityką Polacy żyli też piłką nożną, a właściwie meczem Wyspy Owcze-Polska, który w czwartkowy wieczór 12 października śledziło 2,93 mln widzów TVP1. Frekwencyjny sukces "Jedynce" zapewniły też emisje seriali "M jak miłość" i "Dewajtis", dzięki czemu stacja utrzymała pozycję lidera oglądalności w tygodniu 9-15 października.

Warto jednak zwrócić uwagę na znaczny awans stacji TVN24, która z miejsca szóstego przeskoczyła na drugie na półmetku kampanii wyborczej. Kanał odnotował 8,44 proc. udziału w rynku (wzrost o 1,53 proc.). Wieczór wyborczy "Czas decyzji", podczas którego przedstawiono wyniki exit poll, śledziło średnio 1,53 mln widzów.

Na trzecim miejscu uplasowała się stacja TVP2 z udziałem 8,40 proc. W tyle pozostała TVP Info, zajmując szóste miejsce wśród najczęściej oglądanych stacji w tygodniu wyborczym, z wynikiem 6,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Media, zakupy, reklama – Twoja opinia jest dla nas ważna. Wypełnij ankietę i wypowiedz się już dziś

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o horrorach, które bawią, strasząc, wspominamy ekranizacje lektur, które chcielibyśmy zapomnieć, a także spoglądamy na Netfliksowego "Beckhama", bo jak tu na niego nie patrzeć? Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)