TVN relacjonował marsz 4 czerwca, TVP nie. A trzeba było. Wyniki mówią same za siebie

Marsz zorganizowany przez Donalda Tuska już za nami. Wiadomo, jaka była oglądalność wydarzenia, które TVN i Polsat relacjonowały ze szczegółami, a TVP omijała szerokim łukiem, pokazując np. Ogólnopolską Paradę Kół Gospodyń Wiejskich. Opłaciło się być na miejscu z kamerami.

Marsz 4 czerwca. Opłacało się go relacjonować
Marsz 4 czerwca. Opłacało się go relacjonować
Źródło zdjęć: © AKPA, TVN24, TVP Info

4 czerwca w Warszawie odbył się marsz, w którym uczestniczyć mogło nawet pół miliona osób - nie tylko ze stolicy. Polityków opozycji wsparli ludzie z całej Polski. Transparenty przygotowywane na tę okazję hurtowo rozeszły się w mgnieniu oka, o czym informował Mariusz Szczygieł. Zdjęcia z zatłoczonych ulic i stacji metra obiegły media, podobnie jak memy z Telewizją Polską w roli głównej. Bo TVP udawała, że marszu nie ma, a jeśli nawet jest, to i tak sercem Polski miało być 4 czerwca Opoczno, a nie protestująca Warszawa.

TVN i Polsat mówiły o marszu, jeszcze zanim do niego doszło, a relację z Warszawy rozpoczęły przed południem. Marsz ruszył około godziny 12. Miał trwać do 14, ale pojawiło się na nim tak wiele osób, że wydarzenie przeciągnęło się przynajmniej o dwie godziny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W tym czasie widzowie TVN24 i Polsat News dostali mnóstwo informacji na temat akcji Donada Tuska, usłyszeli przemówienia polityków np. Lecha Wałęsy, ale i zwykłych ludzi. Zobaczyli ciągnące ulicami stolicy tłumy.

Sądząc po wynikach oglądalności, marsz był 4 czerwca tematem, który naprawdę widzów interesował. Jak podaje Press, relację w TVN śledziły średnio 594 tys. widzów, w TVN24 aż 1,22 mln. Publika Polsat News była mniejsza - 304 tys. widzów oglądało pierwszą część relacji, a 211 tys. drugą nadawaną po "Wydarzeniach" o 12:50.

TVP i TVP Info udawały, że sprawy nie ma. Stacje telewizji publicznej, która powinna informować widzów o wszystkich ważnych wydarzeniach, nawet jeśli są one niewygodne dla partii rządzącej, postawiły na realizację zupełnie innych tematów. O marszu wspominano mimochodem i w negatywny sposób, podkreślając mowę nienawiści. Mówiono o niskiej frekwencji, pokazywano puste ulice.

W czasie marszu TVP Info emitowała materiały archiwalne, relacjonowała spotkanie gospodyń wiejskich i wizytę Anny Moskwy w Radomiu. Miała widownię na poziomie 501 tys. do startu marszu, 431 tys., gdy ten ruszył i średnio 325-389 tys. widzów w trakcie wydarzenia. Publika wzrosła, gdy konkurencja skończyła relację z marszu.

Dane o widowni pochodzą z Nielsen Media, cytowane za serwisem Press.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" bierzemy na warsztat kontrowersje wokół "Małej syrenki", rozprawiamy o strajku scenarzystów i filmach dokumentalnych oraz zdradzamy, jakich letnich premier kinowych nie możemy się doczekać. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow
tvntvn24tvp
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (226)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (873 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.