O. Rydzyk rośnie w siłę. Trójce znów ubyło słuchaczy

Trójka od miesięcy bije rekordy słuchalności, która regularnie spada. Z ostatniego badania wynika, że kultowy dawniej Program Trzeci PR stracił słuchaczy w kolejnej grupie badanych, a stację wyprzedza już nawet Radio Maryja.

 Radio Maryja ma więcej słuchaczy niż Trójka
Radio Maryja ma więcej słuchaczy niż Trójka
Źródło zdjęć: © AKPA

Od kilku lat słuchacze i dziennikarze patrzą na upadek Trójki. Destrukcja legendarnej rozgłośni nabrała tempa w minionym roku, po wybuchu afery wokół Listy Przebojów. Reperkusje skandalu, zwłaszcza personalne, okazały się przysłowiowym gwoździem do trumny. Kolejne próby reanimacji radiowego denata nieustannie kończą się fiaskiem, a fotel dyrektora Trójki jest jednym z najgorętszych w medialnej spółce. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy rozgłośnią kieruje już czwarty dyrektor (w połowie marca z funkcji zrezygnował Michał Narkiewicz-Jodko), a słupki słuchalności regularnie spadają. Od kilku miesięcy, nie tylko branżowe media, odnotowują kolejne niechlubne rekordy Trójki, której słuchalność dziś oscyluje na poziomie 2 proc. (dane na podstawie badania Radio Track za okres listopad 2020 - styczeń 2021).

W styczniu zdumienie budził fakt, że więcej słuchaczy gromadzi już niszowa, stricte informacyjna stacja TOK FM niż Program Trzeci PR. Najnowsze dane, które podał serwis Wirtualne Media pokazują, że Trójka przegrywa już nawet z Radiem Maryja.

Z opracowanego przez wymieniony serwis raportu wynika, że rozgłośnia Polskiego Radia straciła słuchaczy w grupie wiekowej 50 do 75 lat. W badanym okresie obejmującym przedział od grudnia ubiegłego roku do lutego bieżącego roku Trójce ubyło 3,6 punktów procentowych, plasując ją na 9. miejscu w tabeli (2,6 proc.). Stacja zanotowała najwyższy spadek pośród wszystkich 22 ujętych w badaniu rozgłośni. Najwięcej z kolei zyskało Radio Maryja, któremu przybył prawie 1 punkt procentowy. Słuchanie rozgłośni o. Rydzyka zadeklarowało 3,3 procent respondentów, dając radiu 7. pozycję. Czołówkę otwierają zaś: RMF FM (26,2 proc.), Radio Zet (12,2 proc.) i Program Pierwszy PR (11,2 proc.).

Warto w tym miejscu przypomnieć słowa prezes Polskiego Radia, która spadek słuchalności w styczniu tłumaczyła m.in. metodą badania. Jak twierdziła, badanie jest niemiarodajne.

- Znacznie przeszacowują one duże miasta, a nie 'doświetlają' reszty Polski. Nie obejmują też osób w wieku powyżej 75 lat. Oznacza to, że osoby z mniejszych miejscowości oraz osoby starsze są pomijane. Ich głos się nie liczy, bo mają mniejszą siłę nabywczą? - pytała retorycznie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (43)