Trójka coraz bliżej zera. Tak źle jeszcze nie było
11.08.2021 10:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Spada słuchalność programów Polskiego Radia. Dramatycznie słabe wyniki notuje zwłaszcza Trójka. Legendarna dawniej rozgłośnia pobiła kolejny niechlubny rekord. Czy ktoś jeszcze słucha Programu Trzeciego?
O najnowszych wynikach badania Radio Track, fatalnych zwłaszcza dla radiowej Trójki, donosi m.in. serwis Press. W okresie od maja do lipca br. Program Trzeci PR zanotował najniższy w historii badania udział w rynku słuchalności sięgający zaledwie 1,9 proc. W porównaniu do analogicznego okresu z 2020 roku stacja straciła 2,2 pkt procentowych. Do tej pory najgorszy wynik - 1,94 proc. - zanotowano na przełomie roku, w okresie od grudnia do lutego. Jednak nie tylko Trójce, ale i pozostałym antenom Polskiego Radia ubywa słuchaczy.
Straty zanotowała też Jedynka, której udział w rynku słuchalności zmalał z 5,2 proc. do 4,9 proc. Najmocniej spośród publicznych rozgłośni trzymają się jeszcze stacje regionalne ujęte w badaniu pod nazwą Audytorium 17. Choć i im w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku ubyło odbiorców (z 4,6 proc. do 4,5 proc.).
Zdecydowanie odwrotny trend zanotowały za to rozgłośnie komercyjne. Pozycję niekwestionowanego lidera, który zostawia konkurencję daleko w tyle, umocniło RMF FM. Stacja wciąż jest najchętniej słuchaną rozgłośnią w Polsce. Z ostatnich danych wynika, że RMF FM dysponuje niemal 1/3 udziałów w rynku (29,3 proc.). Wzrosła także słuchalność Zetki, która w porównaniu do okresu maj-lipiec 2020 poprawiła swoje notowania (z 12,6 do 12,8 proc.). Swoje wyniki wzmocniły też Vox Fm, Antyradio czy Tok FM.
Co ciekawe, poziom słuchalności radiowej Trójki jest zbliżony do poziomu nowej, warszawskiej stacji SuperNova (1,4 proc.), która w maju zastąpiła Radio Wawa. Ten przykład jest w zasadzie najlepszym komentarzem fatalnych, ostatnich wyników kultowej przed laty rozgłośni z ulicy Myśliwieckiej.