Znów spadła słuchalność Trójki. W ostatnich miesiącach straciła najwięcej słuchaczy
Trójka jest trzecim programem już tylko z nazwy, bo w badaniach słuchalności już dawno spadła z podium. W ostatnim wypadła nawet z pierwszej dziesiątki najchętniej słuchanych stacji radiowych. Lista tych, którzy ją wyprzedzili, robi się coraz dłuższa.
Najpierw dziennikarze, a potem także słuchacze na dobre postawili krzyżyk na radiowej Trójce. Po rewolucji kadrowej, jaką nieco ponad rok temu zapoczątkował skandal wokół "Listy Przebojów", dziś z legendarnej niegdyś rozgłośni Polskiego Radia został już tylko szyld. Prezes Agnieszka Kamińska, mimo zapewnień co do potrzeby zmian i pomysłu na odświeżenie ramówki, na dobre zapisała się w historii, jako osoba, za której kadencji Trójce poleciały słupki. Kolejne wyniki słuchalności stacji zdają się tylko to potwierdzać.
Choć nie jest to rekord w przypadku tej stacji (ten padł na przełomie roku w okresie grudzień 2020-luty 2021, kiedy Program Trzeci PR zanotował 1,9 proc.), to Trójka w analizowanym okresie straciła najwięcej słuchaczy. Jej udział w rynku spadł o 2,1 pkt procentowych.
Program Trzeci wypadł też z pierwszej dziesiątki najczęściej słuchanych stacji radiowych w Polsce. Dziś więcej słuchaczy niż Trójka mają nie tylko największe komercyjne rozgłośnie, ale i takie stacje jak RMF MAXXX, VOX FM, Złote Przeboje, TOK FM czy Antyradio.
Wśród najchętniej wybieranych rozgłośni znalazły się kolejno: RMF FM (29,2 proc.), Radio Zet (12,6 proc.) i Eska (8,3 proc.). Następną pozycję zajęło Audytorium 17, zrzeszające publiczne stacje regionalne. Pierwszą piątkę zamyka zaś radiowa Jedynka.