Znów spadła słuchalność Trójki. W ostatnich miesiącach straciła najwięcej słuchaczy
Trójka jest trzecim programem już tylko z nazwy, bo w badaniach słuchalności już dawno spadła z podium. W ostatnim wypadła nawet z pierwszej dziesiątki najchętniej słuchanych stacji radiowych. Lista tych, którzy ją wyprzedzili, robi się coraz dłuższa.
Najpierw dziennikarze, a potem także słuchacze na dobre postawili krzyżyk na radiowej Trójce. Po rewolucji kadrowej, jaką nieco ponad rok temu zapoczątkował skandal wokół "Listy Przebojów", dziś z legendarnej niegdyś rozgłośni Polskiego Radia został już tylko szyld. Prezes Agnieszka Kamińska, mimo zapewnień co do potrzeby zmian i pomysłu na odświeżenie ramówki, na dobre zapisała się w historii, jako osoba, za której kadencji Trójce poleciały słupki. Kolejne wyniki słuchalności stacji zdają się tylko to potwierdzać.
Trójka straciła najlepszych dziennikarzy. Afera okazała się gwoździem do trumny
Choć nie jest to rekord w przypadku tej stacji (ten padł na przełomie roku w okresie grudzień 2020-luty 2021, kiedy Program Trzeci PR zanotował 1,9 proc.), to Trójka w analizowanym okresie straciła najwięcej słuchaczy. Jej udział w rynku spadł o 2,1 pkt procentowych.
Program Trzeci wypadł też z pierwszej dziesiątki najczęściej słuchanych stacji radiowych w Polsce. Dziś więcej słuchaczy niż Trójka mają nie tylko największe komercyjne rozgłośnie, ale i takie stacje jak RMF MAXXX, VOX FM, Złote Przeboje, TOK FM czy Antyradio.
Wśród najchętniej wybieranych rozgłośni znalazły się kolejno: RMF FM (29,2 proc.), Radio Zet (12,6 proc.) i Eska (8,3 proc.). Następną pozycję zajęło Audytorium 17, zrzeszające publiczne stacje regionalne. Pierwszą piątkę zamyka zaś radiowa Jedynka.