Telewizja Republika zyskuje widzów, ale traci reklamodawców. Zostało kilkunastu

Telewizja Republika wypełniła niszę po TVP Info, które 20 grudnia przestało nadawać treści jawnie sprzyjające środowisku PiS. Rosnące słupki oglądalności nie przekładają się jednak ostatnio na liczbę reklamodawców. Po tygodniu w Telewizji Republika dało się zauważyć o połowę mniej różnorodnych reklam niż na początku lutego.

Danuta Holecka prowadzi w TV Republika odpowiednik "Wiadomości" TVPDanuta Holecka prowadzi w TV Republika odpowiednik "Wiadomości" TVP
Źródło zdjęć: © TV Republika

Jak donosi "Presserwis", jeszcze na początku stycznia Telewizja Republika emitowała spoty nawet 77 reklamodawców dziennie. Sytuacja drastycznie się pogorszyła po skandalicznych wypowiedziach Marka Króla czy Jana Pietrzaka na antenie, po których takie wielkie marki jak Ikea czy mBank wycofały swoje reklamy z telewizji Tomasza Sakiewicza.

1 lutego widzowie Telewizji Republika mogli zobaczyć reklamy 28 firm, ale w kolejnych dniach liczba ta spadła do 14-18. Współpracę z telewizją, która szczyci się przekazywaniem "prawdziwych polskich informacji", nadal kontynuują takie firmy jak Lidl, Oleofarm, Totalitazor Sportowy czy Vectra.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowe twarze TVP

Kto się jeszcze reklamuje w Telewizji Republika?

Kluczowa jest też relacja z Mango (Grupa Polsat Plus), dzięki której widzowie są regularnie zachęcani do korzystania z telezakupów. Telewizja Republika emituje też reklamy powiązanych lub zaprzyjaźnionych wydawnictw "Gazety Polskiej", "Do Rzeczy" itp.

Choć liczba różnorodnych reklam wyraźnie spadła, Tomasz Sakiewicz nie widzi w tym żadnego problemu. Prezes Telewizja Republika S.A. w rozmowie z "Presserwis" zwrócił uwagę, że od grudnia, gdy stacja zaczęła notować wzrost oglądalności, czas antenowy mocno podrożał. Za 30-sekundowy spot trzeba teraz zapłacić ponad 14 tys. zł, w styczniu było to 12 tys. zł, a w grudniu – 550 zł.

- Nie mamy problemów z wypełnieniem bloków, jest tylko kwestia ceny. Nie chcemy zarzucić telewizji tanimi reklamami, bo to się źle kończy dla oglądalnościmówił kilka tygodni temu Sakiewicz.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o serialach, które "ubito" zdecydowanie za wcześnie oraz wymieniamy te, które powinny pożegnać się z widzami już kilka sezonów temu. Możecie nas słuchać na Spotify, Apple Podcasts, YouTube oraz w AudioteceOpen FM.

Wybrane dla Ciebie

Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta