Telewizja Republika zyskuje widzów, ale traci reklamodawców. Zostało kilkunastu

Telewizja Republika wypełniła niszę po TVP Info, które 20 grudnia przestało nadawać treści jawnie sprzyjające środowisku PiS. Rosnące słupki oglądalności nie przekładają się jednak ostatnio na liczbę reklamodawców. Po tygodniu w Telewizji Republika dało się zauważyć o połowę mniej różnorodnych reklam niż na początku lutego.

Danuta Holecka prowadzi w TV Republika odpowiednik "Wiadomości" TVP
Danuta Holecka prowadzi w TV Republika odpowiednik "Wiadomości" TVP
Źródło zdjęć: © TV Republika

Jak donosi "Presserwis", jeszcze na początku stycznia Telewizja Republika emitowała spoty nawet 77 reklamodawców dziennie. Sytuacja drastycznie się pogorszyła po skandalicznych wypowiedziach Marka Króla czy Jana Pietrzaka na antenie, po których takie wielkie marki jak Ikea czy mBank wycofały swoje reklamy z telewizji Tomasza Sakiewicza.

1 lutego widzowie Telewizji Republika mogli zobaczyć reklamy 28 firm, ale w kolejnych dniach liczba ta spadła do 14-18. Współpracę z telewizją, która szczyci się przekazywaniem "prawdziwych polskich informacji", nadal kontynuują takie firmy jak Lidl, Oleofarm, Totalitazor Sportowy czy Vectra.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kto się jeszcze reklamuje w Telewizji Republika?

Kluczowa jest też relacja z Mango (Grupa Polsat Plus), dzięki której widzowie są regularnie zachęcani do korzystania z telezakupów. Telewizja Republika emituje też reklamy powiązanych lub zaprzyjaźnionych wydawnictw "Gazety Polskiej", "Do Rzeczy" itp.

Choć liczba różnorodnych reklam wyraźnie spadła, Tomasz Sakiewicz nie widzi w tym żadnego problemu. Prezes Telewizja Republika S.A. w rozmowie z "Presserwis" zwrócił uwagę, że od grudnia, gdy stacja zaczęła notować wzrost oglądalności, czas antenowy mocno podrożał. Za 30-sekundowy spot trzeba teraz zapłacić ponad 14 tys. zł, w styczniu było to 12 tys. zł, a w grudniu – 550 zł.

- Nie mamy problemów z wypełnieniem bloków, jest tylko kwestia ceny. Nie chcemy zarzucić telewizji tanimi reklamami, bo to się źle kończy dla oglądalnościmówił kilka tygodni temu Sakiewicz.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o serialach, które "ubito" zdecydowanie za wcześnie oraz wymieniamy te, które powinny pożegnać się z widzami już kilka sezonów temu. Możecie nas słuchać na Spotify, Apple Podcasts, YouTube oraz w AudioteceOpen FM.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (97)