Tak źle jeszcze nie było! TVP1 odnotowało najgorszą oglądalność w historii
Wyniki oglądalności rynku telewizyjnego w czerwcu br. są bezlitosne dla Telewizji Polskiej. Publiczny nadawca odnotował historyczny spadek. Największą liczbą widzów zasiadających przed telewizorami i tym samym tytułem lidera rynku poszczycić się może Polsat.
Niekwestionowanym zwycięzcą w wyścigu o miano najpopularniejszej stacji telewizyjnej w czerwcu 2017 jest Polsat. Zgodnie z danymi Nielsen Audience Measurement, opracowanymi przez portal Wirtualnemedia.pl, średni dobowy udział Polsatu wyniósł 11,05 proc. Awans na drugie miejsce zestawienia zanotował TVN, osiągając 9,05 proc. udział w rynku. Ostatnie miejsce na podium i zarazem najgorszy wynik w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce odnotowała telewizyjna "Jedynka", osiągając zaledwie 8,99 punktów procentowych.
Tuż za podium uplasowała się TVP2 z wynikiem 6,37 proc. udziału. W sumie wynik tzw. "wielkiej czwórki" w rynku telewizyjnym w porównaniu do osiągnięć z ubiegłego roku, zmniejszył się z 41,07 proc. do 35,46 proc. Jest to rekordowo niski wynik miesięczny czterech głównych stacji telewizyjnych w historii prowadzenia pomiarów.
W pierwszej dziesiątce znalazły się także takie stacje jak TVN24 oraz TVP Info, które niespodziewanie podskoczyło aż o dwa miejsca w zestawieniu.
W grupie komercyjnej 16-49 największą oglądalnością cieszył się TVN, zdecydowanie wyprzedzając Polsat. Co ciekawe, na trzecim miejscu zestawienia znalazła się "Dwójka", wyprzedzając TVP1, która także w tym ujęciu odnotowała najniższy wynik w historii.
Jak wynika z danych, to sportowe emocje są w stanie najbardziej zmobilizować Polaków do sięgnięcia po piloty i włączenia odbiorników. Ponad 7 milionów osób przyciągnął przez telewizory eliminacyjny mecz piłki nożnej do Mistrzostw Świata w 2018 roku, rozegrany pomiędzy Polską a Rumunią. Emisja tego spotkania zagwarantowała Polsatowi ponad 50 proc. udział w rynku telewizyjnym. Drugim najchętniej oglądanym wydarzeniem był mecz piłki nożnej, rozegrany w ramach piłkarskich Mistrzostw Europy U-21 pomiędzy Polską a Szwecją. Na antenie Telewizji Polsat oglądało go średnio 3,25 mln osób. Podium zamyka kolejny mecz tej imprezy, transmitowane również przez Polsat spotkanie pomiędzy Polską, a Słowacją śledziło ponad 3 mln widzów.
Programem informacyjnym cieszącym się największą oglądalnością w czerwcu 2017 były "Fakty" TVN, które zgromadziły prawie trzymilionową publiczność, deklasując konkurencyjne "Wiadomości".