Sylwester Polsatu daleko w tyle za TVP. Podali inny wynik niż u Kurskiego
W ostatni dzień 2021 r. o uwagę widzów szczególnie zabiegały dwie stacje organizujące sylwestrowe koncerty. Jacek Kurski już przed północą ogłosił zwycięstwo TVP z dużą przewagą nad Polsatem. Organizatorzy "Sylwestrowej Mocy Przebojów" ograniczyli się do krótkiego wpisu ze swoim wynikiem.
"Sylwester Marzeń z Dwójką" w Zakopanem kontra "Sylwestrowa Moc Przebojów" Polsatu w Chorzowie. Walka była zacięta, gdyż po każdej stronie barykady były wielkie gwiazdy z Polski i ze świata, a stacje telewizyjne nie szczędziły pieniędzy na efektowną oprawę. Co prawda nie wszystko zagrało tak, jak należy, ale i tak widowiska cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.
Jak wynika z informacji podanej przez Polsat, zabawę na stadionie miejskim w Chorzowie obserwowały 4 mln widzów. "Bardzo Wam dziękujemy, że bawiliście się z nami podczas 'Sylwestrowej Mocy Przebojów'. Aż 4 miliony widzów wzniosły noworoczny toast razem z Polsatem" – czytamy na Instagramie.
"Najlepszy sylwester tylko z Polsatem" – napisała w komentarzu Barbara Kurdej-Szatan, wyrzucona niedawno z TVP i występująca w programach Polsatu. O gustach się nie dyskutuje, ale jeśli "najlepszy" odnosi się do "najpopularniejszy", to była gwiazda "M jak Miłość" nie miała racji.
Trwa ładowanie wpisu: instagram
Nie wiadomo, jakimi metodami Polsat zmierzył poziom oglądalności. Ani czy chodzi o średnią, czy o najwyższą oglądalność w danym momencie. Nie zmienia to faktu, że Jacek Kurski pochwalił się dużo wyższymi liczbami TVP, podając jednocześnie niższy wynik Polsatu.
"Sylwester Marzeń w Zakopanem i wyniki marzeń. O 21.15 TVP2 6,8 mln, Polsat 1,7 mln. Bądźmy razem i jesteśmy razem z Telewizją Polską. Dziękujemy!" - pisał Jacek Kurski na Twitterze po ponad godzinnej transmisji imprezy.
Ostatecznie podał, że średnia oglądalność "Sylwestra Marzeń" wyniosła 6,1 mln, a w szczycie ponad 8 mln. Polsat, według jego wiedzy, oglądało średnio 2,62 mln i 3,29 mln w piku. Przypomnijmy, że Jacek Kurski opiera swoje dane na Modelu Oglądalności Rzeczywistej, który często różni się od popularnych badań Nielsena na korzyść TVP.