Sylwester Marzeń hitem oglądalności TVP. Jacek Kurski pęka z dumy
Wielu Polaków spędziło sylwestrową noc przed telewizorami. Taneczne imprezy na żywo zapewniała Telewizja Polska i Polsat. Lider oglądalności mógł być tylko jeden - według danych uznawanych przez Kurskiego TVP zdeklasowała konkurencję.
01.01.2022 07:04
W ostatni dzień 2021 roku widzowie stali przed wyborem - Sylwester Marzeń z Dwójką czy Sylwester Szczęścia z Polsatem? Jak twierdzi Jacek Kurski, Polacy zdecydowali, że wolą bawić się z TVP. Powodów do radości jest jeszcze więcej, bo publika przed telewizorami znacznie urosła w stosunku do poprzedniego roku.
Choć prezes TVP był w Zakopanem z żoną Joanną i kamery uchwyciły jak szampańsko bawią się pod sceną, prezes TVP cały czas śledził w swoim telefonie wyniki badań oglądalności. Warto tu przypomnieć, że Kurski posługuje się danymi Modelu Oglądalności Rzeczywistej, zaś agencja Nielsena posługuje się inną metodą, powszechnie uznawaną przez wszystkich nadawców i reklamodawców.
"Sylwester Marzeń w Zakopanem i wyniki marzeń. O 21.15 TVP2 6,8 mln, Polsat 1,7 mln. Bądźmy razem i jesteśmy razem z Telewizją Polską. Dziękujemy!" - pisał Jacek Kurski na Twitterze po ponad godzinnej transmisji imprezy.
Z kolei godzinę później prezes TVP odnotował wynik 8 mln widzów (tuż po występie Maryli Rodowicz). To był szczyt oglądalności Sylwestra Marzeń.
"Z serca dziękuję widzom Telewizji Polskiej za 6. z rzędu i 5. pod Tatrami wspaniałe zwycięstwo Sylwestra Marzeń 2021/22, ze średnią widownią 6,1 mln, w piku 8,14 mln widzów (ok. 22.30 na Maryli i Sarze James). Dziękujemy! PS. Sylwestrowa Moc Przebojów Polsatu średnio 2,62 mln, pik 3,29 mln" - poinformował o świcie w Nowy Rok prezes Kurski.
Przypomnijmy, że rok temu sylwestra z TVP śledziło średnio 5,9 mln widzów, zaś Sylwestrową Moc Przebojów w Polsacie średnio 3,2 mln osób w Modelu Oglądalności Rzeczywistości. Według danych Nielsena proporcje rozkładały się inaczej - 5,1 mln widzów Telewizji Polskiej oraz 3,8 mln widzów Polsatu podczas Sylwestra 2020\2021.