Sprawdzili, kto ogląda TVP Info. Zaskoczeni?
Portal Wirtualne Media co roku sprawdza dokładnie, kto ogląda TVP Info. Starsi czy młodsi? Kobiety czy mężczyźni? Są nowe dane.
06.08.2023 12:31
O takich szczegółowych wykresach, kim jest widz kanału informacyjnego telewizji publicznej, pisaliśmy zarówno w 2021, jak i w 2022 r. Dwa lata temu wśród widzów TVP Info przeważali mieszkańcy wsi, którzy stanowili 45 proc. badanych. Blisko połowę widowni m.in. programów Michała Rachonia stanowiły osoby z wykształceniem podstawowym. Podkreślano także, że widzowie to w 68 proc. przypadków emeryci, o czym więcej pisaliśmy w tym tekście.
Z kolei raport z poprzedniego roku, obejmujący czas od 1 września do 27 października, pokazał, że TVP Info oglądało średnio 43,67 proc. kobiet i 56,33 proc. mężczyzn. A jak jest teraz?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wirtualne Media, na podstawie danych z Nielsen Audience Measurement, przeanalizowały, jak sytuacja wygląda w tym roku. Z ich raportu można się dowiedzieć, że kanał informacyjny oglądało średnio 44,57 proc. kobiet i 55,43 proc. mężczyzn. "Struktura widowni stacji w podziale na płeć różni się od tej, którą charakteryzuje się cały rynek telewizyjny w naszym kraju. Charakteryzuje się przewagą widowni kobiecej - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,52 proc. kobiet i 46,48 proc. mężczyzn" - czytamy w raporcie.
Mniej kobiet, więcej mężczyzn. A jak wygląda kwestia wieku odbiorców? Jeśli chodzi o młodsze grupy, to tu TVP Info ma niewielki zasięg. Najwyższe wyniki stacja ma wśród osób 50+, bo stanowią aż 86,65 proc. wszystkich widzów!
Z analizy wynika także, że TVP Info ma coraz więcej widzów z wykształceniem podstawowym. Jak podają Wirtualne Media, "udział takich widzów rośnie - z 44,56 proc. widowni w okresie od 1 stycznia do 19 lipca 2022 roku do 47,24 proc. w okresie od 1 stycznia do 19 lipca 2023 roku".
Co robią widzowie TVP Info? Są na emeryturze. Stanowią aż 70,36 proc. widowni stacji i jest ich więcej niż w minionym roku.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" ogłaszamy zwycięzcę starcia kinowych hegemonów, czyli "Barbie" i "Oppenheimera", a także zaglądamy do "Silosu", gdzie schronili się ludzie płacący za Apple TV+. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.