Żarty się skończyły. Widzowie Netfliksa idą z nim na wojnę

Jennifer Aniston gwiazda "Zabójczego wesela" - jednego z hitów Netfliksa
Jennifer Aniston gwiazda "Zabójczego wesela" - jednego z hitów Netfliksa
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

10.05.2023 17:00, aktual.: 10.05.2023 18:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W ostatnich miesiącach największa platforma streamingowa wprowadziła twardą zasadę. Serial, który nie spełnia oczekiwań pod względem oglądalności, zostaje automatycznie skasowany. Widzowie Netfliksa znaleźli jednak sposób, aby spróbować oszukać medialnego giganta.

Jeszcze nie tak dawno szefowie Netfliksa nie zwracali tak dużej uwagi na wyniki oglądalności. Po pierwszym nie najlepszym sezonie często dawali serialowi drugą szansę. Powstawały produkcje, które nigdy nie były wielkimi przebojami, ale dzięki dobrym recenzjom albo wiernym fanom realizowane były przez kilka sezonów. Teraz sytuacja wygląda inaczej.

Najlepszym tego przykładem są dwa seriale "Cień i kość" oraz "Warrior Nun". W obu przypadkach pierwszy sezon produkcji Netfliksa okazał się hitem, jednak drugi nie powtórzył sukcesu poprzednika. Oglądalność znacznie spadła, ale nie była wcale dramatycznie niska. Dla szefów największej platformy streamingowej taki serial nie daje już jednak nadziei na przyszłość. Netflix stawia teraz na same pewniaki. Inne projekty kasuje.

Cień i kość: sezon 2 | Oficjalny zwiastun | Netflix

Skasowane produkcje Netfliksa może nie mają wystarczająco dużej widowni, ale potrafią mieć bardzo wiernych widzów. Fani "Warrior Nun" wpadli na przykład na pomysł, aby naprzeciwko siedziby Netfliksa wykupić miejsce reklamowe na billboardzie, na którym umieścili napis "#SaveWarriorNun". Był on dobrze widoczny z okien biurowca, w którym mieści się zarząd medialnego giganta. Billboard nie spowodował jednak zmiany decyzji w sprawie "Warrior Nun".

Skuteczniejsza mogłaby być metoda zastosowana przez fanów serialu "Cień i kość". Jak dowiedział się portal Rolling Stone, najbardziej oddani sprawie widzowie oglądają drugi sezon serialu kilka razy w tygodniu. Wszystko oczywiście po to, aby podnieść wyniki oglądalności.

Dodatkowo w mediach społecznościowych trwa akcja, która nakłania osoby pracujące przy komputerze do włączenia serialu, żeby leciał w tle na wyciszeniu. Niestety, można jednak założyć, że szefowie Netfliksa wiedzą już o tych próbach oszustwa i ewentualna poprawa wyników oglądalności może nie przynieść pożądanego efektu.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" z jednej strony znęcamy się nad "Bring Back Alice""Randką, bez odbioru", a z drugiej - postulujemy przywrócenie w Polsce zawodu swatki (w "Małżeństwie po indyjsku" działa to całkiem sprawnie). Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (10)
Zobacz także