Są wyniki oglądalności Eurowizji Junior. Tak niskie jeszcze nie były
Eurowizja Junior z roku na rok przyciąga coraz mniejszą widownię - wynika z badań oglądalności. Wiadomo, ile osób oglądało konkurs tym razem. Liczby mówią same za siebie.
W tym roku na Eurowizji Junior w Erywaniu reprezentowała Polskę 11-letnia Laura Bączkiewicz. Młodziutka wokalistka pojawiła się na scenie jako druga ze swoim konkursowym utworem "To the Moon". Tym razem nasza reprezentantka nie miała tyle szczęścia, co poprzedniczki.
Konkurs wygrał Lissandro z Francji. Urocza Laura Bączkiewicz ostatecznie zajęła 10. miejsce na 16 wykonawców. Mimo, że w ogólnym konkursowym rankingu znalazła się daleko za podium, doczekała się wielu pozytywnych opinii w sieci za energetyczny występ.
Niewątpliwie też już sama możliwość zaprezentowania się na międzynarodowej scenie była dużym wyróżnieniem. Ponadto Laura mogła liczyć na duży doping polskiej publiczności, która zasiadła podczas konkursu przed telewizorami. Jak wskazują jednak wyniki oglądalności - impreza nie przyciągnęła takiej widowni jak zazwyczaj.
Konkurs na ogół cieszył się dużym zaintreresowaniem. Zwłaszcza że dzięki Roxi Węgiel i Wiki Gabor to Polska dwa lata z rzędu cieszyła się zwycięstwem. Następczyniom młodych piosenkarek nie sprzyjała już tak dobra passa i trudno oprzeć się wrażeniu, że w związku z tym zaczęło spadać też zainteresowanie samą dziecięcą Eurowizją.
- Oglądalność Eurowizji Junior była najsłabsza ze wszystkich. Według Nielsena wyniosła 1 mln 641 tys. - poinformował Plejadę pracownik TVP.
Do tej pory, a raczej dotąd, dopóki prezesem był prezes Jacek Kurski, chwalił się rekordową oglądalnością konkursu. Na Woronicza nie brakuje tych, którzy sądzą, że spadek wynika z małego zaangażowania w promocję wydarzenia. — Ponoć wraz z nowym prezesem przyszły nowe osoby, które nie ogarniają wielu spraw i takie są tego konsekwencje — dodaje źródło.
Warto jednak przypomnieć, że na wysoką oglądalność w poprzednich latach wpływały i zwycięstwa reprezentantek, i fakt, że dwa konkursy były organizowane w Polsce. Ponadto spadek zauważalny był już w ubiegłym roku. Przed telewizorami zasiadły 2 mln 408 tys. widzów, a dwa lata temu zaś znacznie więcej - 4 mln 468 tys.