Dane mówią same za siebie. Porażka "Pytania na śniadanie"

Mija mniej więcej miesiąc od czasu wymiany gospodarzy programu "Pytanie na śniadanie". To doskonały moment, aby porównać, jak zmieniła się oglądalność rok do roku, w okresie analogicznym. Niestety, ale dane nie prezentują się najlepiej.

Katarzyna Cichopek - dawna prowadząca "Pytanie na śniadanie" i Katarzyna Dowbor - obecna prowadząca
Katarzyna Cichopek - dawna prowadząca "Pytanie na śniadanie" i Katarzyna Dowbor - obecna prowadząca
Źródło zdjęć: © AKPA

26.02.2024 | aktual.: 26.02.2024 10:38

Zmiany, które zachodzą w TVP, związane są przede wszystkim ze zmianami kadry pracowniczej. Wiele osób straciło pracę, a na ich miejscu pojawili się nowi. Wszyscy dotychczasowi prowadzący "Pytania na śniadanie" pożegnali się z pracą. Wśród nich byli m.in.: Ida Nowakowska, Tomasz Wolny, Katarzyna Cichopek, Maciej Kurzajewski, Małgorzata Tomaszewska, Tomasz Kammel.

Od stycznia bieżącego roku programem kieruje nowa szefowa Kinga Dobrzyńska. To ona odpowiada w dużej mierze za zmiany, jakie mają miejsce w śniadaniówce. Czy przyniosły one oczekiwany efekt? Wystarczy spojrzeć na oglądalność.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zmiana prowadzących "Pytania na śniadanie"

Na antenie TVP w programie śniadaniowym miejsce starych prowadzących zajęli nowi. Od piątku 19 stycznia możemy w tej roli oglądać takie duety jak: Beatę Tadlę i Tomasza Tylickiego, Klaudię Carlos i Roberta El Gendy, Joannę Górską i Roberta Stockingera, Katarzynę Dowbor i Filipa Antonowicza oraz Katarzynę Pakosińską i Piotra Wojdyło.

Oglądalność "Pytania na śniadanie"

Jak zmiany w TVP wpłynęły na oglądalność śniadaniówki? Zanotowany duży spadek. W okresie od 19 stycznia do 21 lutego 2024 r. (pierwszy miesiąc z udziałem nowych par) "Pytanie na śniadanie" oglądało 345 tys. osób, co przełożyło się na 7,53 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Dla porównania, warto odnieść się do okresu analogicznego sprzed roku. Mowa o okresie od 19 stycznia do 21 lutego 2023 r. Wówczas średnia widownia "Pytania na śniadanie" wynosiła 453 tys. osób, co przełożyło się na 8,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich oglądających.

Liczba widzów zmniejszyła się więc o 108 tys. rok do roku. Niestety, ale widać też spadki, przyglądając się okresowi poprzedzającemu zmiany w TVP. Od 16 grudnia 2023 r. do 18 stycznia 2024 r. poranny program miał 383 tys. widownię, co przełożyło się na 7,9 proc. udziały w rynku.

W 50. odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się serialem (!) "Pan i Pani Smith", przeżywamy transformacje aktorskie w "Braciach ze stali" i bierzemy na warsztat… "Netfliksową zdradę". Żeby dowiedzieć się, czym jest, znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)